אסון בגליל: נקבע מותם של צעיר שנפל לבור - וכבאי שניסה לחלצו

שעות לאחר שנפל לבור בדיר אל-אסד שבגליל, נקבע מותו של צעיר תושב שטחים ושל לוחם אש שניסה לחלצו. לוחם אש נוסף פונה במצב אנוש. צוות של 669 חילץ את השלושה, שככל הנראה נפגעו מגזים רעילים שהצטברו בבור

זמן צפייה: 02:42

אסון בגליל: נקבע מותו של צעיר תושב השטחים שנפצע אנושות היום (ראשון) לאחר שנפל לבור בעומק 8 מטרים ביישוב דיר אל-אסד שבבקעת בית כרם בלב הגליל. זמן קצר לאחר מכן שני לוחמי אש נפלו בניסיון לחלץ אותו ונפצעו גם הם באורח אנוש. מותו של אחד מלוחמי האש, עדנאן אסעד מבית ג'ן, נקבע זמן קצר לאחר מכן. אסעד, בן 40 במותו, נשוי ואב לשלושה - כשהקטנה שבהם היא בת חודשיים בלבד. הוא שירת כלוחם אש מאז שנת 2019. בתוך כך, הלוחם השני מאושפז ומונשם כשהוא במצב אנוש עם סכנה לחייו.

סאמד אל-עראמין בן ה-20, תושב העיר הפלסטינית שעיר שבנפת חברון, הוא הצעיר שנהרג לאחר שנפל לבור. עם סיום שלב החילוץ נפתחה חקירה לבירור נסיבות כניסתו של תושב השטחים לישראל וכן נסיבות כניסתו לבור וזמן קצר לאחר מכן נעצר תושב דיר אל אסד בן 28 בחשד כי העסיק את אל-עראמין. חקירת כניסתו לבור עדיין מתנהלת וטרם ברורה בשלב זה.

סאמד אל-עראמין
סאמד אל-עראמין
Whatsapp Image 2023 08 13 At 1
עדנאן אסעד, לוחם האש שנהרג בנפילה לבור

הבור ככל הנראה שימש לפסולת של סוסים, מה שהביא להצטברות של גזים רעילים שהביאו לפגיעה בשלושה. למקום הוזנקו שני מסוקים של יחידת 669 של חיל האוויר. שלושת הגברים חולצו במצב אנוש מהבור ונמצאים בדרכם לבתי חולים שונים בארץ. פראמדיק מד"א אדי זוגוט סיפר: "מדובר ככל הנראה בבור מים שצעיר שירד לתוכו איבד את ההכרה".

"שני גברים נוספים שירדו לבור על מנת לסייע ולחלץ אותו איבדו גם הם את ההכרה. לאחר חילוץ של שני הגברים הענקנו להם טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה והם פונו בניידות טיפול נמרץ לבי"ח תוך פעולות החייאה כשמצבם אנוש. לאחר חילוץ לוחמי האש המשיך הניסיון לחלץ את הצעיר ולאחר מספר דקות חולץ גם הוא והובהל לבית החולים בנהריה".