החל מעוד שבועיים: ניתן יהיה לחדש דרכון ללא תור

במסיבת עיתונאים הציג שר הפנים משה ארבל את השלב הראשון בהתמודדות עם משבר הדרכונים, והודיעו כי מ-14 במאי עד 15 ביוני ייפתחו הלשכות בת"א, י-ם, חיפה וב"ש מבוקר עד ערב לטובת הנפקת דרכונים בלבד. "נפחית באופן דרמטי את המשבר"

זמן צפייה: 02:28

משבר הדרכונים: החל מעוד שבועיים ניתן יהיה לחדש דרכון ללא תור, כך הכריז היום (שני) שר הפנים משה ארבל במסיבת עיתונאים. "בין התאריכים 14 במאי עד 15 ביוני נפתח את ארבע הלשכות הגדולות בישראל - ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע, לטובת הנפקת דרכונים בלבד", אמר השר ארבל, "זו תהיה המשימה שלהם. יתר הדברים שאזרח יידרש יוכל לקבל בלשכות אחרות. הלשכות יפעלו מבוקר עד ערב ללא צורך בהזמנת תור, מ7:30 בבוקר עד 22:00 בלילה".

"משבר הדרכונים הוא נושא שעומד בראש סדר העדפויות במשרד", אמר השר ארבל בפתח דבריו, "בתפקידי הקודם כראש מטה השר דרעי אני זוכר את החשיבות הרבה שהוא נתן, עד כדי שבלשכת השר היה מסך שנתן בכל רגע בזמן אמת את כמות התורים בלשכות ברחבי הארץ, והיה מעקב יום יומי בסוגייה הזו".

"עם משבר הקורונה שהוליד הרבה מאוד אתגרים הגיע גם משבר הדרכונים", הוסיף ארבל, "מכיוון שהוא יצר פקק מצד אחד ובנוסף החוק הביומטרי שהוא עובדה מוגמר. הדרך להתמודד עם המשבר הייתה דרכונים זמניים, לטעמנו זה לא עומד בתכליות החוק. צריך לקדם הנגשה ביומטרית, זה גם לא יביא אותנו למציאות שאנו נמצאים בה כעת, שאותו דרכון רגיל הוא פג תוקף וצריך לחדש מחדש ולחזור שוב ללשכה. בשנים הקרובות כנראה לא נוכל להכנס למדינות מסוימות ללא דרכון ביומטרי, לכן אנחנו צריכים לקדם את זה גם כי זה החוק וגם כי זה נכון".

השר משה ארבל ומנכ''ל משרד הפנים אייל סיסו במסיבת העיתונאים
השר משה ארבל ומנכ''ל משרד הפנים אייל סיסו במסיבת העיתונאים | צילום: חדשות 13

עוד אמר השר ארבל: "נציף את מדינת ישראל בתורים חינם ללא צורך בקביעת תור. ניתן עוד שעות עבודה ונעבוד קשה כדי שכל אזרח יקבל את מה שמגיע לו - תור להפנקת דרכון או מסמך ביומטרי. אנחנו מאריכים את תוקפן של 11 אלף אשרות של זרים בישראל, מתגברים את עובדי הרשות, בכדי לעמוד בתפוקה של אותם דרכונים שהזמנו בלשכה והמטרה שיגעו כמה שיותר מהר

"אנחנו יודעים שלא זה מה שיפתור את משבר הדרכונים, זה צעד אחד בתהליך, צעד חשוב בתהליך, אבל הוא לא הפתרון המושלם לכל המשבר. אנחנו קוראים לאזרחים שיש להם דרכון בתוקף - אל תגיעו סתם, מצפים שיגיע מי שבאמת זקוק לשירות. את השירותים האחרים שהם לא הנפקת דרכון ייתנו בלשכות האחרות אבל לא באותן ארבע לשכות שאנחנו מייעדים למשימה הזו".

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו אמר: "אנחנו מצויים במשבר בתקופה ארוכה, ורואים את עצמנו אחראיים לטפל באירוע הזה. אזרחי ישראל זכאיים לחופש תנועה ולקבל דרכון, ולא צריכים לחכות חודשים כדי לקבל דרכון. היוזמה הזו היא ריכוז מאמץ ומבצע ייחודי של חודשים של מאמצים, כאשר כל המנהלים התגייסו כולם יחד, גם ההסתדרות, על מנת שנייעל הכל".