מבצע הנפקת הדרכונים: תורים ארוכים בלשכות משרד הפנים

ישראלים רבים פקדו היום את לשכות משרד הפנים עם תחילת מבצע "מרתון דרכון" במסגרתו ניתן להנפיק דרכון ללא קביעת תור מראש. זאת, במטרה לפתור את "משבר הדרכונים" - כשבשנתיים האחרונות ישראלים רבים לא הצליחו לקבוע תור לחידוש הדרכון

זמן צפייה: 02:30

משרד הפנים פתח הבוקר (ראשון) במבצע מיוחד לפתרון משבר הדרכונים, במסגרתו ארבעת הלשכות הגדולות בירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע יעסקו בהנפקת דרכונים בלבד. על המבצע הורה לפני כשבועיים שר הפנים משה ארבל, שאמר הבוקר כי "חשוב לנו שכל מי שרוצה לטוס בחופשת הקיץ ואין לו דרכון בתוקף - יספיק להנפיק".

המבצע יימשך עד ה-15 ביוני, ובמהלכו הלשכות יהיו פתוחות ללא צורך בקביעת תור מראש - ויעסקו, כאמור, רק בהנפקת דרכונים בין השעות 07:30 בבוקר עד 22:00 בלילה. בנוסף, תיפתח לשכה בבני ברק שתנפיק דרכונים עם קביעת תורים.

דרכונים, דרכון ישראלי
דרכון ישראלי | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"מזה כשנתיים מדינת ישראל מתמודדת עם משבר הדרכונים", כתב ארבל הבוקר. "הקושי בקביעת תור להנפקת דרכון בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה הגיע למצב בלתי נסבל עבור אזרחים רבים. השבוע אנחנו מתחילים את מבצע 'מרתון דרכון' על מנת לשנות את המגמה".

"ביקרתי בלשכות ואני יכול להגיד בלב שלם שכל עובדי רשות האוכלוסין וההגירה רתומים ונחושים להצליח במהלך שיזמנו. חשוב לנו, שכל מי שרוצה לטוס בחופשת הקיץ ואין לו דרכון בתוקף - יספיק להנפיק. במהלך החודש הקרוב צפויים להגיע המונים ללשכות".

השר משה ארבל ומנכ''ל משרד הפנים אייל סיסו במסיבת העיתונאים
השר משה ארבל ומנכ''ל רשות האוכלוסין אייל סיסו | צילום: חדשות 13

השר הזהיר כי "צפויים להיות תורים ארוכים, עומסים, לחץ והרבה זמן המתנה. אנו מודעים לכך, ופועלים להקל כמה שאפשר. אזרחים יקרים, אני מבקש מכל אחת ואחד מכם באופן אישי, פנו יום ותיערכו בהתאם, זה יכול לקחת כמה שעות. ובהגיעכם ללשכות, אנא התאזרו בסבלנות, כבדו איש את רעהו, וגלו אורך רוח".