פריז 2024: המתעמלת דריה אטמנוב סיימה במקום החמישי בגמר הקרב-רב

אחרי שהעפילה לגמר וקיוותה להביא מדליה, המתעמלת דריה אטמנוב סיפקה הופעה טובה - והגיעה למקום החמישי בגמר ההתעמלות האמנותית: "גאה בעצמי, הייתי טובה יותר מאתמול". מוקדם יותר: הנבחרת הישראלית סיימה במקום השישי והעפילה לגמר - כעת העיניים נשואות למחר, אז הנבחרת תנסה לזכות במדליה שביעית לישראל

זמן צפייה: 01:48

אולימפיאדת פריז 2024: המתעמלת דריה אטמנוב, שהעפילה אתמול לגמר, התמודדה הערב (שישי) על מדליה בקרב-רב, ולאחר הופעה מכובדת הגיעה למקום החמישי. אחרי שנודעו התוצאות הסופיות, דריה אמרה: "נהניתי מאוד היום, הייתי טובה יותר מאתמול, ניסיתי לתת את המקסימום. גאה בעצמי שהצלחתי להתגבר על נפילת הכדור ולהמשיך את התחרות בצורה ראויה. זה מטורף הדרך שעברתי, לא ציפיתי לשום הישג וזה מרגש אותי. הפציעה שעברתי הייתה קשה אבל זה חיזק, למדתי מזה הרבה. הייתה לי טעות יקרה מאוד בכדור, עשיתי את הכי טוב שיכולתי לעשות. מאחלת לנבחרת בהצלחה, אני אוהבת אותן".

איילת זוסמן, המאמנת של דריה אטמנוב והנבחרת, שיבחה את אטמנוב: "אני שמחה שדריה הצליחה להראות את עצמה בבמה הכי חשובה בקריירה, היא עשתה תרגילים טובים, עם דרגת קושי מטורפת. הטעות בתרגיל הכדור היא טעות קטנה אבל יקרה - היא הורידה יותר מ-3 נקודות. היא נלחמה על המשטח, יש מולה יריבות מאוד חזקות שהתחרו ללא הפסקה בשלוש השנים האחרונות, בזמן שדריה הייתה פצועה. לא מכירה עוד מתעמלת שהייתה מצליחה להגיע לאולימפיאדה אחרי פציעה כזו".

מוקדם יותר, נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל העפילה לגמר שייערך מחר, לאחר שסיימה את התחרות היום במקום שישי, ויש לה סיכוי גדול לזכות במדליה שביעית לישראל במשחקים האולימפיים.  בנוסף, היום החלה את השתתפותה גם הנבחרת הישראלית בשחייה אמנותית.

דריה אטמנוב
דריה אטמנוב | צילום: הוועד האולימפי בישראל
נבחרת ההתעמלות האמנותית
נבחרת ההתעמלות האמנותית | צילום: הוועד האולימפי בישראל

את התחרות אתמול התחילה אטמנוב בת ה-18 עם תרגיל הכדור וחישוק ובסיומם דורגה במקום ה-11, כשבסבב האחרון, שכלל שני מכשירים, אטמנוב שיפרה את הדירוג שלה עם תרגיל האלות והסרט, למרות הפלת מכשיר, וסיימה במקום השביעי הכללי.

דריה אטמנוב
דריה אטמנוב | צילום: הוועד האולימפי בישראל

הדרמה הגדולה אתמול התרחשה באולם הכדורסל בפריז, כאשר נבחרת ארצות הברית נקלעה לפיגור דו ספרתי מול סרביה והצליחה לנצח רק ברגע האחרון ולהעפיל לגמר, מחר תתמודד ארה"ב מול נבחרת צרפת.

תום ראובני. אלוף אולימפי
תום ראובני. אלוף אולימפי | צילום: הוועד האולימפי בישראל

עד כה זכתה ישראל בשש מדליות בפריז - הישג שיא לספורט הישראלי בכל הזמנים. השייט תום ראובני זכה במדליית זהב, והשייטת שרון קנטור זכתה במדליית כסף. המתעמל ארטיום דולגופיאט, אלוף אולימפי מטוקיו, זכתה במדלייה האולימפית השנייה שלו בקריירה, אך הפעם הסתפק במדליית כסף. את רצף המדליות פתחו כמובן הג'ודאים הישראלים, כאשר רז הרשקו וענבר לניר זכו במדליית כסף, ופיטר פלצ'יק זכה במדליית ארד.