הורים ברמלה השביתו את הגנים: "ילדים חוזרים עם מחלות"

הורים ל-90 ילדים בשכונת ג'ואריש החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לגן במחאה על הזנחת אשכול הגנים. לטענתם, בניהם ובנותיהם נעשים חולים והעירייה אינה מתחזקת את המבנים הישנים

זמן צפייה: 02:28

הורים ל-90 ילדים בשכונת ג'ואריש שברמלה החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לגנים במחאה על הזנחת המבנים. ההורים התכנסו הבוקר (שני) מול העירייה וטענו כי משרד החינוך מזניח את אשכול הגנים כבר תקופה, וכי הילדים חוזרים חולים לאחר ששוהים בגנים.

לטענתם, המבנים בני ה-50 לא מתוחזקים, המקלט מוצף מים, יש סכנת התמוטטות לאחד הגשמים והבניינים רעועים ומוזנחים.

הזנחה בגן ילדים ברמלה
הזנחה בגן ילדים ברמלה | צילום: חדשות 13
הזנחה בגן ילדים ברמלה
הזנחה בגן ילדים ברמלה | צילום: חדשות 13
הזנחה בגן ילדים ברמלה
הזנחה בגן ילדים ברמלה | צילום: חדשות 13

העירייה מסרה בתגובה כי "מדובר בגני ילדים ישנים הראויים לשיפוץ ושדרוג. יודגש כי אין מעבר למקלט הסגור בפני ילדי הגן. העירייה רואה עין בעין עם התושבים את הצורך בבניית גני ילדים חדשים. העירייה עושה ככל שביכולתה לתחזק את הגנים בצורה יעילה. בשנה האחרונה הוחלפו השירותים, הותקנו פרגולות ודשא סינטטי לרווחת הילדים. בשנים האחרונות פנתה העירייה כמה פעמים למשרד החינוך הממונה על תקצוב ובינוי גנ"י ומוסדות חינוך, על מנת לבנות גנ"י חדשים. לצערנו גם השנה לא ניתן התקצוב, האישור והמענה לכך. יש להדגיש כי העירייה הכינה תכנית לבניית אשכול של חמישה גנ"י חדשים בשכונה. הבקשה תובא לאישור משרד החינוך לצורך הקצאת משאבים לבניית הגנים החדשים. כולנו תקווה שהאישור יינתן ובניית גנ"י החדשים תצא לדרך".