מדליה שלישית לישראל בפריז: רז הרשקו זכתה במדליית כסף בג'ודו

כבוד עצום: הג'ודוקא הישראלית הפסידה בגמר וזכתה במדליית הכסף בג'ודו בקטגוריית המשקל של מעל 78 ק"ג. מדובר במדליה השלישית שהשיגה המשלחת הישראלית בג'ודו באולימפיאדת פריז, אחרי הזכיות של ענבר לניר ופיטר פלצ'יק אתמול

זמן צפייה: 04:13

פריז 2024: הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו זכתה היום (שישי) במדליית הכסף בג'ודו בקטגוריית המשקל של מעל 78 ק"ג, לאחר שבגמר הפסידה לביאטריס סוזה הברזילאית, והפכה למדליסטית השלישית של ישראל במשחקים האולימפיים בפריז.

לאחר הזכייה סיפרה הרשקו לחדשות 13: "סופר מרגש, עדיין לא נקלט אני חושבת, אין לי מילים. יש לי צביטה בלב, יש לי תחושת פיספוס ותחושת החמצה קלה כי הרגשתי שהיום הזה הוא שלי לגמרי. הרגשתי הכי מוכנה שהייתי בעולם, הרגשתי כל כך חדה וטובה, ובאמת קיוותי וחשבתי שאני יכולה לזכות בזהב ולהשמיע פה את ההמנון. לצערי התפקשש קצת. אבל זה בסדר, אני עם מדליית הכסף ואני מאושרת שיש לי מדליה במשחקים האולימפים, זה לא משהו שכל אחד עושה, אז אני מאושרת".

"אני רק רוצה להגיד לכולם, לכל אחת ואחד שצופה או שומע, פשוט תמשיכו להיות מי שאתם ותאמינו בעצמכם", אמרה המדליסטית הטרייה והוסיפה: "תסללו את הדרך שלכם ולא משנה מה אחרים אומרים מבחוץ תיהיו אתם. עם הלב הכי גדול שלכם, תיתמכו במי שמסביבכם ותעופו על זה הכי חזק שאפשר".

רז הרשקו זוכה במדליית כסף
רז הרשקו זוכה במדליית כסף
רז הרשקו זוכה במדליית כסף
רז הרשקו זוכה במדליית כסף | צילום: הוועד האולימפי בישראל
רז הרשקו זוכה במדליית כסף
רז הרשקו זוכה במדליית כסף | צילום: הוועד האולימפי בישראל

מוקדם יותר היום ניצחה הרשקו בחצי הגמר את יריבתה הטורקית קאירה אוזדמי, בתוך 15 שניות בעזרת איפון מרשים. ברבע הגמר ניצחה הרשקו את יריבתה הסרבית מיליצה זאביץ', ובקרב הראשון שלה ניצחה באיפון את יריבתה ההולנדית מרית קמפס.

לאחר הזכייה אמרה לילך, אמה של רז הרשקו: "הבת שלי היא מדליסטית כסף, סגנית אלופה אולימפית. הדיסונס זה שהיום הוא היום המאושר ביותר של רז לבין הילדות, הגברים, הנשים ושני התינוקות שנמצאים שם במנהרות האלו של עזה, הוא דיסונס עצום. קשה לי שלא לחשוב עליהם. אז גם רגעי האושר האלו הקטנים והגדולים, שרז מימשה את עצמה והיא הגיעה למקום נהדר, מתערבל אצלי עם הקשים שאנחנו עוברים".

רז הרשקו עלתה לגמר האולימפי בג'ודו
רז הרשקו עלתה לגמר האולימפי בג'ודו | צילום: הוועד האולימפי בישראל

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408021743' autoplay='0' credit='' desc='חגיגות משפחות הרשקו בעלייה של רז לגמר' poster='' kid='1_9c86fj3t' duration='18']

רז הרשקו אחרי הניצחון ברבע הגמר
רז הרשקו אחרי הניצחון ברבע הגמר | צילום: רויטרס

בשל תנאי מזג האוויר, בוטלו שיוטיי הגמר של תום ראובני ושרון קנטור, שהיו אמורים להתקיים היום בשעה 15:00 ובמקום זאת יתקיימו מחר בצהריים. במידה וגם מחר הרוח תהייה חלשה ויבוטלו שיוטיי הגמר, ראובני וקנטור שמדורגים במקום השני, יזכו במדליית הכסף לפי מיקומם הנוכחי בטבלה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408021815' autoplay='0' credit='' desc='שחר צוברי על דחיית גמר השיוטים' poster='' kid='1_4bxs8xzk' duration='115']

אתמול קטפה ישראל את שתי המדליות הראשונות בפריז - ולראשונה בהיסטוריה המשלחת הישראלית חגגה שתי מדליות אולימפיות ביום אחד - כאשר הג'ודוקא ענבר לניר זכתה במדליית הכסף בקטגוריית המשקל של עד 78 ק"ג בג'ודו, לאחר שהפסידה בקרב הגמר למי שמדורגת מספר אחת בעולם, אליצ'ה בלאנדי האיטלקית. מוקדם יותר, פיטר פלצ'יק ניצח בבית הניחומים את דניאל אייך השוויצרי, וקטף מדליית ארד בקטגוריית המשקל של עד 100 ק"ג.

פיטר פלצ'יק וענבר לניר עם המדליות בהן זכו
פיטר פלצ'יק וענבר לניר עם המדליות בהן זכו | צילום: הוועד האולימפי הישראלי

ענבר לניר אמרה לחדשות 13: "אני שומעת מה קורה במדינה ואני מקווה שהחדשות משמחות. החלום הכי גדול שלנו היה להשמיע את התקווה, לצערנו זה לא הצליח. באתי חדורת מטרה ועוד נעשה את החושבים, ננתח את הקרב הזה, עכשיו זמן לחגוג. לא בכל יום זוכים במדליה אולימפית. איזה קהל מטורף היה פה היום, לא הפסקתי לשמוע את השם שלי. שמעו רק את הישראלים. לא נתנו לנו לרדת לשנייה בקרב. יאללה, שרז הרשקו תביא זהב".

פיטר פלצ׳יק אמר לחדשות 13: "אני רוצה להקדיש את הזכייה לכל המשפחות שדואגות ליקיריהן, לחטופים שמקווה שיחזרו במהרה. זו זכות גדולה לייצג את במדינה ברגע הכי קשה שלה. ידענו שהמשחקים האלה יהיו מיוחדים. אני מוכן לאולימפיאדת 2028 בלוס אנג׳לס. השארתי את הלב שלי על המזרן. העובדה שאורן פה איתנו זה לא מובן מאליו, הוא איבד את הדבר הכי יקר בעולם. הוא היה פה ביג טיים, הרגע האחרון שלנו על המזרן, מתחבקים, מזקק את כל התחושות".

ענבר לניר רגע לאחר זכייה במדליית הכסף
ענבר לניר רגע לאחר זכייה במדליית הכסף | צילום: הוועד האולימפי בישראל
פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד באולימיפאדה
פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד באולימיפאדה | צילום: רויטרס
פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה באולימפיאדה
פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל / עודד קרני

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הג'ודו הישראלית שאיבד את בנו שנפל בעזה לפני כחודש וחצי, אמר אחרי הזכייה של פלצ'יק בארד: "החיים שלי פה, ימים קשים של בכי ותסכול ודאון, כל יום התרסקתי לבד בחדר, היה לי חשוב לדבר עם אישתי לפני שבאתי לפה ורק אחרי זה עבדתי על עצמי לבוא לפה. הצוות שלי הרים אותי, מדינת ישראל לא מפחדת מכלום. הוכחנו את זה בימים האחרונים וגם פה. היה חשוב לנו לייצג את המדינה ולהרים את הדגל ההסברה שקיבלנו - זה משהו חשוב. אנחנו במלחמה פה ובכל העולם".