שתי מדליות בג'ודו - בערב אחד: כסף לענבר לניר, ארד לפיטר פלצ'יק

פריז 2024: ענבר לניר הפסידה ליריבתה מאיטליה אליצ'ה בלאנדי וזכתה במדליית כסף. זמן קצר קודם לכן, פיטר פלצ'יק גבר על יריבו השוויצרי וזכה במדליית ארד. הרצוג בירך: "שימחת עם שלם". אורן סמדג'ה: "הוכחנו גם פה - ישראל לא מפחדת מכלום"

זמן צפייה: 08:27

שתי מדליות ישראליות בערב אחד: פחות משבוע אחרי פתיחת אולימפיאדת 2024 בפריז, ישראל זוכה במדליות ראשונות - ולראשונה בהיסטוריה קוטפת שתי מדליות אולימפיות ביום אחד. ענבר לניר זכתה הערב (חמישי) במדליית הכסף בקטגוריית המשקל של עד 78 ק"ג בג'ודו. הג'ודוקא הישראלית בת ה-24 הפסידה בקרב הגמר למי שמדורגת מספר אחת בעולם, אליצ'ה בלאנדי האיטלקית. מוקדם יותר, פיטר פלצ'יק ניצח בבית הניחומים את דניאל אייך השוויצרי, וקטף מדליית ארד בקטגוריית המשקל של עד 100 ק"ג.

פיטר פלצ'יק וענבר לניר עם המדליות בהן זכו
פיטר פלצ'יק וענבר לניר עם המדליות בהן זכו | צילום: הוועד האולימפי הישראלי
ענבר לניר רגע לאחר זכייה במדליית הכסף
ענבר לניר רגע לאחר זכייה במדליית הכסף | צילום: הוועד האולימפי בישראל

ענבר לניר אמרה לחדשות 13: "אני שומעת מה קורה במדינה ואני מקווה שהחדשות משמחות. החלום הכי גדול שלנו היה להשמיע את התקווה, לצערנו זה לא הצליח. באתי חדורת מטרה ועוד נעשה את החושבים, ננתח את הקרב הזה, עכשיו זמן לחגוג. לא בכל יום זוכים במדליה אולימפית. איזה קהל מטורף היה פה היום, לא הפסקתי לשמוע את השם שלי. שמעו רק את הישראלים. לא נתנו לנו לרדת לשנייה בקרב. יאללה, שרז הרשקו תביא זהב".

פיטר פלצ׳יק אמר לחדשות 13: "אני רוצה להקדיש את הזכייה לכל המשפחות שדואגות ליקיריהן, לחטופים שמקווה שיחזרו במהרה. זו זכות גדולה לייצג את במדינה ברגע הכי קשה שלה. ידענו שהמשחקים האלה יהיו מיוחדים. אני מוכן לאולימפיאדת 2028 בלוס אנג׳לס. השארתי את הלב שלי על המזרן. העובדה שאורן פה איתנו זה לא מובן מאליו, הוא איבד את הדבר הכי יקר בעולם. הוא היה פה ביג טיים, הרגע האחרון שלנו על המזרן, מתחבקים, מזקק את כל התחושות".

פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד באולימיפאדה
פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד באולימיפאדה | צילום: רויטרס
ענבר לניר ושני הרשקו באולימפיאדה
ענבר לניר ושני הרשקו באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל
פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה באולימפיאדה
פיטר פלצ'יק ואורן סמדג'ה באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל/ עודד קרני

לאחר הזכייה במדליית הארד אמר פלצ'יק: "ניצחתי ב-4 איפונים מ-5 קרבות, זה יום שלא אשכח כל החיים שלי. ידעתי שהעם המיוחד שלנו היה איתי לכל אורך היום, ראיתי את הדגלים ביציע. ידעתי שיש לי אחריות. אני מקדיש את המדליה לכל האנשים שאיבדו את יקיריהם, החטופים שנמצאים בשבי והחיילים ששומרים עלינו בכל החזיתות. מקווה שהחטופים יחזרו במהרה, אמן ושימחתי את האנשים בבית. עם ישראל חי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2408012042' autoplay='0' credit='' desc='ראיון עם משפחת פלצ′יק' poster='' kid='1_wxcz2vuw' duration='134']

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הג'ודו הישראלית שאיבד את בנו שנפל בעזה לפני כחודש וחצי, אמר אחרי הזכייה של פלצ'יק בארד: "החיים שלי פה, ימים קשים של בכי ותסכול ודאון, כל יום התרסקתי לבד בחדר, היה לי חשוב לדבר עם אישתי לפני שבאתי לפה ורק אחרי זה עבדתי על עצמי לבוא לפה. הצוות שלי הרים אותי, מדינת ישראל לא מפחדת מכלום. הוכחנו את זה בימים האחרונים וגם פה. היה חשוב לנו לייצג את המדינה ולהרים את הדגל ההסברה שקיבלנו - זה משהו חשוב. אנחנו במלחמה פה ובכל העולם".

לניר עולה לגמר האולימפיאדה
לניר עולה לגמר האולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל
פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד באולימיפאדה
פיטר פלצ'יק זוכה במדליית ארד באולימיפאדה | צילום: רויטרס

משפחת לניר צופה ברגע המאושר:

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408011818' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_pevtn1fs' duration='32']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408011819' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_u9otz5ng' duration='76']

משפחת פלצ'יק צופה ברגע המאושר:

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2408011851' autoplay='0' credit='' desc='משפחת פלצ′יק ברגע המאושר' poster='' kid='1_k1b2als7' duration='13']

ענבר לניר באולימפיאדה
ענבר לניר באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי בישראל

לאחר יום שיוטים מוצלח מדורגים שני גולשי הרוח הישראלים, תום ראובני ושרון קנטור, כל אחד במקום השני והבטיחו שיוט בחצי הגמר. בימים האחרונים קנטור שמרה על המקום השני והייתה יציבה לאורך התחרות, ולעומתה ראובני נד בין המקום הראשון למקום הרביעי.

שרון קנטור במקצה השמיני באולימפיאדה
שרון קנטור במקצה השמיני באולימפיאדה | צילום: רויטרס

מיכאלה משה הפסידה אתמול בתחרות הקשתות, וסיימה את דרכה באולימפיאדה. באולם הג'ודו, מאיה גושן הודחה בשמינית הגמר, אחרי שהפסידה למרי גאייה הצרפתייה. קודם לכן גושן גברה באיפון על פידן אוגל מטורקיה בשלב הראשון בתחרות הג'ודו עד 70 ק"ג ועלתה לשמינית הגמר.

מיכאלה משה במקצה האחרון באולימפיאדה
מיכאלה משה במקצה האחרון באולימפיאדה | צילום: רויטרס

שלשום קבעה נבחרת השליחים בשחייה הישג מצויין כשהעפילה לגמר האולימפי מהמקום השמיני הכללי במשחה של 4X200 וקבעה שיא ישראלי חדש שעומד כעת על 7:08:43. עם זאת, במשחה הגמר סיימה הנבחרת במקום התשיעי והאחרון.

הג'ודוקא שגיא מוקי הפסיד שלשום בשמינית הגמר בקטגוריית המשקל של עד 81 ק"ג לג`ון האון לי הקוריאני, אחד מהכישרונות הגדולים באסיה, ובכך סיים את דרכו באולימפיאדה. בקרב הראשון שלו ניצח מוקי את טימו קבליוס הגרמני. במקביל סיימה הג'ודוקא גילי שריר את השתתפותה באולימפיאדה לאחר שהפסידה לקלריס אגבניינו הצרפתייה.