פריז 2024: נבחרת השליחים בשחייה עלתה לגמר וקבעה שיא ישראלי

נבחרת השליחים הישראלית העפילה לגמר האולימפי מהמקום השמיני במשחה של 4X200 וקבעה שיא ישראלי חדש שעומד כעת על 7:08:43. הג'ודאים שגיא מוקי וגילי שריר הפסידו והודחו מהאולימפיאדה

נבחרת השליחים 4X200
נבחרת השליחים 4X200 | צילום: הוועד האולימפי הישראלי

אולימפיאדת פריז 2024: הישג מצויין בבריכת השחייה, כשנבחרת השליחים עמדה בציפיות והעפילה היום (שלישי) לגמר האולימפי מהמקום השמיני הכללי במשחה של 4X200 וקבעה שיא ישראלי חדש שעומד כעת על 7:08:43. השליחים סיימו במקום החמישי במקצה יחד עם יפן ולכן היום בערב (בשעה 23:15 שעון ישראל) ישחו תשע נבחרות בגמר.

נבחרת השליחים 4X200
נבחרת השליחים 4X200 | צילום: הוועד האולימפי הישראלי
נבחרת השליחים 4X200
נבחרת השליחים 4X200 | צילום: הוועד האולימפי הישראלי

בתוך כך, יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד תקפה את המשלחת האולימפית הפלסטינית ואת  יושבת ראש הוועד האולימפי הפלסטיני, ג׳יבריל רג׳וב ואמרה: ״הם באו לכאן בעיקר כדי לייצר פרובוקציות. כשנותנים לטרוריסט לעמוד בראש וועד אולימפי, זו לא הפתעה״.

מוקדם יותר היום, הג'ודוקא שגיא מוקי הפסיד בשמינית הגמר בקטגוריית המשקל של עד 81 ק"ג, ובכך סיים את דרכו באולימפיאדה. הג'ודוקא הישראלי הפסיד לג`ון האון לי הקוריאני, אחד מהכישרונות הגדולים באסיה. לפני כן, ניצח הג'ודוקא הישראלי את טימו קבליוס הגרמני בקרב הראשון שלו. במקביל התמודדה הג'ודוקא גילי שריר שסיימה את השתתפותה באולימפיאדה לאחר שהפסידה לקלריס אגבניינו הצרפתייה. שריר בת ה-25 שהתחרתה בקטגוריה במשקל של עד 63 ק"ג קיבלה הגרלה קשה מאוד והציפיות של המשלחת הישראלית היו בהתאם.

שגיא מוקי מפסיד באולמיפיאדה
שגיא מוקי מפסיד באולמיפיאדה | צילום: רויטרס

אחרי הדחתו אמר מוקי לחדשות 13: "אני גאה בעצמי שנלחמתי ולא ויתרתי נתתי את כולי מול מדורג מספר 3 בעולם, אחד הדומיננטיים בשנים האחרונות. היה קרב עיקש והייתי קרוב לזרוק אותו באחת הכניסות. צריך לדעת לקום מזה ולהמשיך. אנחנו לא שולטים בקריירה, היו לי רגעים לא פשוטים אחרי ריו, הפציעה והשיקום, לא ויתרתי והפכתי לאלוף אירופה ועולם ומדליסט קבוצתי". הוא הוסיף ואמר: "מה היה קורה לי אם הייתי מוותר? אז המסר שלי הוא לא לוותר, אנחנו לא שולטים בגורל, רק בעצמנו. מבחינתי אני בהיכל התהילה של הג׳ודו הישראלי גם בלי המדליה האולימפית, עשיתי דברים גדולים, מישהו למעלה כיוון לי את הדרך. נלחמתי גם בשביל אורן. אני לא יוצא בהצהרות ולא מסכם קריירה, אלך עכשיו למשפחה שלי".

שגיא מוקי באולימפיאדה
שגיא מוקי באולימפיאדה | צילום: הוועד האולימפי הישראלי
גילי שריר באולימפיאדת פריז
גילי שריר באולימפיאדת פריז | צילום: רויטרס

במהלך הלילה התבטל המקצה המתוכנן של גולשת הגלים ענת לליאור בעקבות תנאי מזג אוויר מסוכנים, וכרגע לא נקבע תאריך חדש להמשך התחרות. בלילה שבין ראשון לשני, התחרתה לליאור והצליחה לעלות לשמינית הגמר, כשסיימה את המקצה עם 11 נקודות, וצפוייה לפגוש בשנית את האוסטרלית טיילר רייט, יריבתה מהסיבוב הראשון.

ענת לליאור גולשת הגלים באולימפיאדה
ענת לליאור גולשת הגלים באולימפיאדה | צילום: רויטרס

אתמול נחלה המשלחת אכזבה עצומה בבריכת השחייה, כאשר השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו לא העפילה לגמר במשחה החזק שלה, 400 מטר מעורב אישי, וסיימה במקום העשירי. גורבנקו נחשבת לשחיינית הגדולה בתולדות השחייה הישראלית, והייתה מועמדת למדליה, אך לא העפילה אפילו ל-8 הראשונות.

בריכת השחייה בפריז
בריכת השחייה בפריז | צילום: רויטרס

במקביל, הג'ודואים הישראלים תמנע נלסון לוי וטוהר בוטבול לא העפילו לרבע הגמר. לוי, המדורגת במקום העשירי בעולם, העפילה לשמינית הגמר בטורניר הג'ודו במשקל עד 57 ק"ג לאחר שניצחה בקרב הראשון שלה את קיה קייזר הסלובנית, המדורגת במקום ה-17 בעולם, אך ברבע הגמר הפסידה לאלופת העולם מימי הו הקוריאנית. טוהר בוטבול עלה לשמינית הגמר לאחר שיריבו האלג'יראי לא עלה לקרב נגדו, אך הפסיד ברבע הגמר לאלוף העולם הידייט היידרוב מאזרבייג'ן.

תמנע נלסון לוי מעפילה לרבע הגמר
תמנע נלסון לוי מעפילה לרבע הגמר | צילום: רויטרס
גפן פרימו עולה לרבע גמר
גפן פרימו עולה לרבע גמר | צילום: רויטרס

ביום ראשון הפסידה הג'ודוקא הישראלית גפן פרימו ברבע הגמר מול דיסטריה קרסניצ'י הקוסוברית, ולאחר מכן איבדה גם סיכוי למדליית ארד כאשר נחלה הפסד בבית הניחומים לרבקה פופ ההונגרייה. במקביל הפסיד הג'ודוקא הישראלי ברוך שמאילוב בשמינית הגמר לנוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן, וסיים את דרכו באולימפיאדת פריז. אמומאלי, הידוע כשונא ישראל, סירב ללחוץ את ידו של שמאילוב בתום הקרב וחגג בהתרסה ובקריאת "אללה אכבר".