פריז 2024: במשחה החזק שלה - גורבנקו לא העפילה לגמר

אכזבה עצומה בבריכת השחייה: השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום העשירי ב-400 מטר מעורב אישי, ולא העפילה ל-8 האחרונות. תמנע נלסון לוי וטוהר בוטבול הפסידו לאלופי העולם ברבע הגמר בג'ודו

זמן צפייה: 01:37

אולימפיאדת פריז 2024: אכזבה עצומה בבריכת השחייה היום (שני), כאשר השחיינית הישראלית אנסטסיה גורבנקו לא העפילה לגמר במשחה החזק שלה, 400 מטר מעורב אישי, וסיימה במקום העשירי. גורבנקו נחשבת לשחיינית הגדולה בתולדות השחייה הישראלית, והייתה מועמדת למדליה, אך לא העפילה אפילו ל-8 הראשונות.

הג'ודאים הישראלים תמנע נלסון לוי וטוהר בוטבול לא העפילו לרבע הגמר. לוי, המדורגת במקום העשירי בעולם, העפילה לשמינית הגמר בטורניר הג'ודו במשקל עד 57 ק"ג לאחר שניצחה בקרב הראשון שלה את קיה קייזר הסלובנית, המדורגת במקום ה-17 בעולם, אך ברבע הגמר הפסידה לאלופת העולם מימי הו הקוריאנית. טוהר בוטבול עלה לשמינית הגמר לאחר שיריבו האלג'יראי לא עלה לקרב נגדו, אך הפסיד ברבע הגמר לאלוף העולם הידייט היידרוב מאזרבייג'ן.

תמנע נלסון לוי מעפילה לרבע הגמר
תמנע נלסון לוי מעפילה לרבע הגמר | צילום: רויטרס
תמנע נלסון לוי מעפילה לרבע הגמר
תמנע נלסון לוי מעפילה לרבע הגמר | צילום: רויטרס

במהלך הלילה, בין שני לשלישי, התחרתה גולשת הגלים ענת לליאור והצליחה לעלות לשמינית הגמר, כשסיימה את המקצה עם 11 נקודות, וצפוייה לפגוש בשנית את האוסטרלית טיילר רייט, יריבתה מהסיבוב הראשון.

ענת לליאור גולשת הגלים באולימפיאדה
ענת לליאור גולשת הגלים באולימפיאדה | צילום: רויטרס

בתגובה לפרסום על פתיחת חקירה בצרפת בגין איומים על ספורטאי המשלחת, מהמשלחת הישראלית נמסר: "לצערנו מתקפת שנאה ואיומים מתקיימת נגד ספורטאינו. גם הספורטאים הישראלים הם חלק מהמערכה הכוללת שעוברת ישראל. אנו מודים לכוחות הבטחון הישראלים והזרים, ושר הפנים הצרפתי ז׳רלד דרמנין האמון על ביטחון הספורטאים, שפועלים ללא לאות להבטיח את בטחוננו. את התשובות ניתן במגרש הספורט והמשלחת הישראלית תמשיך לייצג בכבוד, נחישות והגינות את הערכים הישראלים והאולימפיים".

המשלחת הישראלית בדקת דומייה לזכר הנרצחים במג'דל שמס
המשלחת הישראלית בדקת דומייה לזכר הנרצחים במג'דל שמס | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

בתום יום התחרויות אמש התכנסה המשלחת הישראלית בכפר האולימפי, כאשר הספורטאים, הצוות המקצועי וראשי המשלחת - גילי לוסטיג ויעל ארד - עצרו את הפעילות לטובת דקת דומיה שהוקדשה לזכר הילדים שנרצחו באסון במג'דל שמס. במשלחת אומרים כי האירועים בארץ נמצאים כל הזמן במחשבותיהם ובליבם של כל אנשי המשלחת.

גפן פרימו עולה לרבע גמר
גפן פרימו עולה לרבע גמר | צילום: רויטרס

אתמול הפסידה הג'ודוקא הישרלאית גפן פרימו ברבע הגמר מול דיסטריה קרסניצ'י הקוסוברית, ולאחר מכן איבדה גם סיכוי למדליית ארד כאשר נחלה הפסד בבית הניחומים לרבקה פופ ההונגרייה. במקביל הפסיד הג'ודוקא הישראלי ברוך שמאילוב בשמינית הגמר לנוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן, וסיים את דרכו באולימפיאדת פריז. אמומאלי, הידוע כשונא ישראל, סירב ללחוץ את ידו של שמאילוב בתום הקרב וחגג בהתרסה ובקריאת "אללה אכבר".