אולימפיאדת פריז: גפן פרימו הפסידה בבית הניחומים והודחה

לאחר שניצחה בקרב השני שלה, הג'ודוקא הישראלית הפסידה ברבע הגמר ליריבה מקוסובו, ומאוחר יותר סיימה את דרכה בתחרות האישית לאחר הפסד נוסף בבית הניחומים. הג'ודוקא ברוך שמאילוב סיים את דרכו באולימפיאדה לאחר הפסד בשמינית הגמר ליריב מטג'יקיסטן

גפן פרימו עולה לרבע גמר
גפן פרימו עולה לרבע גמר | צילום: רויטרס

אולימפיאדת פריז נפתחה היום (ראשון) במגמה חיובית כשנרשמו השגים ראשונים על מזרן הג'ודו. הג'ודוקא גפן פרימו הפסידה בקרב רבע הגמר לדיסטריה קרסניצ'י הקוסוברית ולאחר מכן נחלה הפסד נוספת בבית הניחומים לרבקה פופ ההונגרייה, הודחה מהמרוץ למדליית הארד, וסיימה את דרכה בתחרות האישית בפריז.

פרימו מסרה לאחר ההפסד: "אני עצובה, כי חצי היום הראשון הלך טוב למרות ההפסד ברבע הגמר, והייתה הזדמנות שנייה לתקן את זה בחצי היום השני. הייתי מוכנה וידעתי מה אני צריכה לעשות, אבל זה הג'ודו. זה קרה בחלקיק שניה שלא העברתי את היד כמו שצריך".

פרימו בת ה-24, שמדורגת שביעית בדירוג העולמי, העפילה לרבע גמר בקטגוריית המשקל של עד 52 ק"ג לאחר שניצחה את בינטה אנדאיי השווייצרית, ולפני כן ניצחה את היריבה הראשונה שלה ירין ג'ונג הקוראנית.

הג'ודוקא גפן פרימו באולמפיאדת פריז
הג'ודוקא גפן פרימו באולמפיאדת פריז | צילום: רויטרס

ובמקביל הפסיד הג'ודוקא ברוך שמאילוב בקרב בשמינית הגמר לנוראלי אמומאלי מטג'יקיסטן, ובזה הסתיימה דרכו באולימפיאדת פריז. אמומאלי ידוע כשונא ישראל כשבפעם האחרונה שנפגשו השניים סירב ללחוץ את ידו וגם בסיום הקרב היום הוא סירב ללחוץ את ידו וחגג בהתרסה ובקריאת "אללה ואכבר". מוקדם יותר היום, ניצח שמאילוב בקרב הראשון שלו את יריבו המרוקני, אבדרהים בושיטה בקטגוריית המשקל של עד 66 ק"ג, כשבסוף הקרב גם הוא סירב ללחוץ את ידו של הג'ודוקא הישראלי.

הג'ודוקא ברוך שמאילוב באולמפיאדת פריז
הג'ודוקא ברוך שמאילוב באולמפיאדת פריז | צילום: רויטרס

אתמול נרשם היום הראשון של האולימפיאדה עם התחלה פושרת, כשהג'ודוקא שירה ראשוני סיימה את התחרות, אחרי שהודחה בקרב הראשון כשהפסידה ליריבתה מקזחסטן אביבא אבוז'קינובה בקטגוריית המשקל של עד 48 ק"ג. כמו כן, הג'ודוקא ים וולצ'יק המתחרה בקטגוריית המשקל של עד 60 ק"ג ניצח בקרב הראשון שלו את יריבו מקונגו, ארנולד קיסוקה - והעפיל לשמינית הגמר. שם וולצ'יק פגש את אלוף העולם הגיאורגי גיורגי סרדלשווילי, והודח.

ארטיום דולגופיאט, אולימפיאדת פאריז
ארטיום דולגופיאט, אולימפיאדת פאריז | צילום: הוועד האולימפי הישראלי

איתם פתח אתמול את הופעותו המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט, מדליסט הזהב מאולימפיאדת טוקיו 2020, ששואף לזכות במדליית זהב שנייה בתרגילי הקרקע גם השנה. דולגופיאט עלה בסבב המוקדמות הראשון, ובתרגיל הקרקע הגיע לתוצאה של 14.466 נקודות. ולמרות התרגיל החלש: ארטיום דולגופיאט הצליח לעלות לגמר בהתעמלות קרקע מהמקום השביעי. בבריכה נרשמה אתמול הפתעה חיובית למשלחת מהשחיין רון פולונסקי, ששבר את השיא הישראלי במשחה 100 מטרים חזה - וקבע תוצאה של 60 שניות. בזכות התוצאה, פולונסקי העפיל לחצי הגמר, מהמקום ה-16.