מפונים מחיפה? מציעים לכם בית

כיצד ניתן ליצור קשר עם מרכזי הסיוע? ולמי לפנות במידה ואתם מעוניינים לארח? כל הפרטים

תושבים מפונים מחיפה. היום (רויטרס)

החל משעות הבוקר (חמישי) מספר ארגונים מציעים את עצמם לקליטת תושבים שמפונים מבתיהם בעקבות השריפות. איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות בשיתוף פורום ועדי ההורים היישוביים הודיעו לאור מצב החירום והשריפות הרבות, כי כלל מוסדות החינוך בישראל בהם גנים, בתי ספר ומרכזים קהילתיים ערוכים לקליטת משפחות ותלמידים שיפונו מביתם, בכל רחבי הארץ.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי ההודעה, כל משפחה שתגיע לעיר אחרת, תוכל לפנות מידית למוקד 106 המקומי ובאמצעותם תועבר לטיפול של אגף החינוך ופורום ההורים היישובי לצורך שיבוץ התלמידים וכן לצרכי סיוע ואיסוף ביגוד, מזון וציוד. אבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות, הנחה את מנהלי אגפי החינוך לקלוט באופן מידי תלמידים ומשפחות שיפונו על מנת לשמור על שגרת חיים ככל שניתן.

במקביל תנועת בני עקיבא פתחה מוקד אירוח ארצי שיקשר ויתווך בין אנשים הזקוקים לאירוח לאלו המוכנים לארח משפחות מפונות בביתן. "הפינוי המסיבי של משפחות מביתן בשעות האחרונות מחייב הירתמות של גורמים רבים ככל האפשר", הסביר יאיר שחל, מזכ"ל התנועה. "תנועת בני עקיבא החליטה לנסות ולסייע לכל אותן משפחות ככל הניתן, כאשר בשלב זה ההתמקדות היא באיתור וחיבור למשפחות המוכנות לארח ולסייע. אנו קוראים לכל אדם או משפחה הזקוק לאירוח בשעות ובימים הקרובים לפנות למוקד ואנו ננסה בהקדם למצוא עבורו פתרון ראוי ומכבד".

ארגון לתת מתגייס גם הוא להעניק סיוע חירום למפוני השריפות: אנשים הזקוקים לסיוע פיסי ומשפחות המעוניינות לארח או לסייע בדרך אחרת יכולים לפנות למוקד הטלפוני המיוחד של לתת במספר 6833*

שריפה בחיפה
שריפה בחיפה

במועצה המקומית אפרת פתחו התושבים את בתיהם גם כן והזמינו את המפונים מרחבי הארץ להתארח בגוש עציון. על פי הודעת היישוב, פורום ועדי ההורים היישובי קיבל עד כה מאות הצעות של משפחות לאירוח משפחות שנאלצו להתפנות מביתם.

גם בעיריית רמת גן התגייסו למען התושבים המפונים מחיפה והחליטו לפתוח את מרכזי הקליטה בבית הצנחן בעיר. כמו כן, בעירייה קוראים לתושבים המעוניינים לארח משפחות שפונו מביתם מוזמנים לפנות למוקד העירוני, בטלפון: 03-6753495.

בית שרוף בנטף
בית שרוף בנטף

במועצת עמק חפר נרתמו גם כן למען משפחות שפונו. במועצה קראו לתושבים המוכנים לארח משפחות ליצור קשר עם המועצה בטלפון: 09-8973303/4.

עיריית גבעתיים מזמינה גם היא משפחות המפונות ממוקדי השריפות להתארח בבתי תושבים בעיר. החל מהשעות האחרונות הורה ראש העירייה לאגף הביטחון והחירום בעיר להפעיל מערך חירום מיוחד במוקד העירוני בליווי אגף הרווחה, שיתאם בין המשפחות המארחות, לבין אלו הזקוקות לאירוח. ניתן ליצור קשר בטלפון: 03-7336603

גם עיריית כפר סבא נרתמה למען תושבים שנאלצו להתפנות בעקבות השריפות ברחבי הארץ. ראש העיר כפר סבא יהודה בן חמו פנה לראש העיר חיפה יונה יהב ולמועצה מקומית זכרון והציע סיוע לוגיסטי וכן אירוח אצל משפחות העיר. "כולי תקווה שהמצב יסתיים בקרוב בעזרתם של לוחמי האש הגיבורים של ארצנו. עד אז, אנו תושבי העיר כפר סבא עומדים לרשות תושבי הארץ", כתב.

הכנסייה הקתולית בכפר עוספיא על הר הכרמל הודיעה כי גם היא מוכנה לקבל ולארח מפונים מאיזור חיפה והסביבה. ניתן ליצור קשר עם הכומר סמיר רוחאנא במספי הטלפון: 0522666207 0528391824 0525100063.

המועצה מקומית ירכא ותושבי הכפר הזמינו גם הם את תושבי חיפה ובמיוחד כאלו שפונו מבתיהם להתארח בכפר ירכא. "המועצה ערוכה ומוכנה לקלוט את המשפחות", נכתב בהודעה. "ליבנו עם תושבי הכרמל וחיפה והמדינה בכלל בתקווה לעבור את גל השריפות שמסכן את המדינה ותושביה".

גם בעיר רהט שבנגב מזמינים תושבים שפונו מבתיהם להתארח. מפונים המעוניינים להגיע מוזמנים ליצור קשר עם לשכת ראש העיר רהט בטלפון 050-2802806

רשת מלונות "פתאל" הודיעה כי תתרום עשרות חדרים לתושבים שפונו מהצפון. הרשת ביקשה להעניק סיוע בעיקר לאזרחים ותיקים ובעלי צרכים מיוחדים. המפונים יוכלו להגיע למלון "לאונרדו" בטבריה במהלך סוף השבוע. להזמנות ניתן ליצור קשר עם מוקד הזמנות החירום במספר 036213323.

גם מלון רמת רחל בירושלים הודיע שיארח ללא תשלום, משפחות מאזורים שפונו ברחבי הארץ בחדרים שנותרו בסוף השבוע הקרוב.
לפרטים ניתן ליצור בטלפון: 0503059839

עיריית באקה אל גרבייה מביעה הזדהות עם תושבי העיר חיפה אשר מתמודדים בגבורה עם גל השריפות: "אנו מזמינים את התושבים אשר נאלצו להתפנות מבתיהם, וזקוקים לעזרה, לפנות אלינו ואנו נשמח לעזור ככל שיידרש". לפרטים ולתיאום ניתן לשלוח הודעה לדף הפייסבוק של העירייה https://www.facebook.com/baqamuni/

בשל גל השריפות, הודיעו בתי החייל ברחבי הארץ פתוחים כי הם פתוחים לקבלת חיילים אשר לא יכולים לחזור לביתם. כל החיילים הזקוקים לסיוע מוזמנים להגיע ללא צורך בתאום.
לפניות ניתן להתקשר למוקד צה"ל 1111 או לכל בתי החייל ברחבי הארץ.