הפזמונאי ומגיש "חיים שכאלה" עמוס אטינגר הלך לעולמו בגיל 86

אטינגר נודע בעיקר בשל הגשת התוכנית "חיים שכאלה" במשך כ-30 שנים. בין היתר, הוא כתב שירים רבים ומוכרים בזמר העברי, "כבר אחרי חצות", "יש מקום" ו"יפו" מתוך המחזמר "קזבלן". ב-2009 זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הזמר העברי למחבר

עמוס אטינגר
עמוס אטינגר | צילום: משה שי, פלאש 90

הפזמונאי ומגיש הטלוויזיה והרדיו עמוס אטינגר הלך לעולמו הלילה (רביעי) בגיל 86. אטינגר נודע בעיקר בשל הגשת התוכנית "חיים שכאלה" במשך כשלושה עשורים בערוץ הראשון. בשנת 2009 זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הזמר העברי למחבר.

אטינגר כתב שירים רבים, בהם "כבר אחרי חצות" שאותו הלחינה של נורית הירש, וכן "את יש מקום" ו"יפו" למחזמר "קזבלן", שאותם הלחין דובי זלצר. בנוסף, אטינגר כתב את "גולני שלי" ו"המנון גבעתי" שאותם הלחין אפי נצר. בנוסף, כתב את "אם רק תבואי בחמש" ללחן של יוחנן זראי; "אימא, אימא" שאותו הלחין משה וילנסקי ואת מילות השיר "כשאור דולק בחלונך", ללחן של סשה ארגוב. כמו כן, הוא כתב במרוצת השנים גם ספרי שירה, בהם "רבע לפני חצות", "רבע אחרי המלחמה", "רבע לפנות בוקר" ו"רבע לפני הגיוס".

אטינגר, בנם של יוסף ורבקה אטינגר, נולד בתל אביב וגדל ברמת גן. הוא שירת שירת בלהקת פיקוד המרכז לצד שייקה לוי, עודד קוטלר, אילי גורליצקי ועודד תאומי. בשנת 1959 החל לעבוד בקול ישראל ולאחר מכן, ב-1966, הגיש את התוכנית "אלה הם חייך" - שהפכה לאחר מכן ל"חיים שכאלה", שאותה הגיש במשך כ-30 שנים. המשפט בתוכנית שהפך למטבע לשון היה: "מה אומר לך הקול הבא?".

עמוס אטינגר, 2013
עמוס אטינגר, 2013 | צילום: משה שי, פלאש 90

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: "הצטערתי לשמוע על לכתו של המגיש והפזמונאי עמוס אטינגר. אטינגר היה משורר, תסריטאי ופזמונאי מוכשר. נחשפנו לדמותו המיתולוגית בתוכנית 'חיים שכאלה' כשראיין בכישרון רב עשרות מהאנשים שעיצבו את דברי ימיה של המדינה האהובה שלנו. עמוס ז"ל כתב את שירים רבים, שסחפו אחריהם דורות שלמים, בהם נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. אני שולח תנחומים למשפחתו ולעולם התרבות כולו".