ליל השנה החדשה: 61 נפגעים בתאונות, 17 פצועים מאלימות

ערב השנה האזרחית החדשה הוציא את הישראלים לחגוג ברחובות, אך בין המסיבות נרשמו גם נפגעים מתאונות, קטטות וצריכת אלכוהול. במד"א דיווחו כי טיפלו בכאלף בני אדם

אמבולנס, ארכיון
אמבולנס, ארכיון | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

כמו בכל העולם, גם בישראל חגגו הלילה (ראשון) את ליל השנה האזרחית החדשה, וגם השנה נערכו במגן דוד אדום בכוננות גבוהה לטיפול בנפגעים במהלך ליל החגיגות. מד"א דיווחו כי צוותי הרפואה העניקו טיפלו רפואי לכאלף בני אדם במהלך הלילה, מתוכם: 61 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים מהם 3 באורח קשה, 17 בני אדם שנפצעו באירועי אלימות, וכ-30 בני נוער ומבוגרים שנפגעו מצריכת אלכוהול.

במודיעין התרחשה תאונת דרכים בין שני כלי רכב, ברחוב שלדג פינת יצחק רבין, בה נפצעו חמישה בני אדם, אישה בת 30 במצב קשה פונתה לבית חולים אסף הרופא כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלה רב מערכתית. שאר הפצועים פונו לבי"ח אסף הרופא ולבי"ח שיבא-תל השומר במצב בינוני וקל.

בעוספייא שבצפון אירעה תאונת דרכים בה נפצעו ארבעה בני אדם, מהם שניים - בן 20 ובן 19 - במצב קשה, ושניים נוספים במצב בינוני.

אישה נוספת כבת 30 נפגעה קשה בראשון לציון, עת נפגעה מרכב כשנסעה על אופניים חשמליים ברחוב ז'בוטינסקי בעיר. צוותי מד"א פינו את האישה לבי"ח אסף הרופא כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלת ראש.

בתוך כך, מד"א דיווחו גם על עשר נשים יולדות שפונו לבתי החולים בארץ במהלך הלילה באמבולנסים ובניידות הטיפול הנמרץ של מגן דוד אדום. התינוקת הראשונה לשנת 2023 יולדה על ידי צוות אמבולנס של מגן דוד אדום בבית בכפר סבא בשעה 01:50.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כמדי שנה, מתנדבי ועובדי מד"א נפרסו ברחבי הארץ והעניקו טיפול רפואי מציל חיים לחוגגים בליל השנה החדשה. לצערי, גם השנה נקראו הצוותים בשטח לטפל בתאונות דרכים, בנפגעי אלימות ובמבלים שנפגעו מצריכת אלכוהול. אני מאחל לכולם שנה אזרחית טובה, בריאה ובטוחה".