לכבוד יום המעשים הטובים: כיסא הטייס הוחלף בכיסא גלגלים

דיירים עם מוגבלויות ממרכזי "עדי נגב נחלת ערן" ו"עדי ירושלים" ביצעו המראות ונחיתות בסימולטור, שמשמש את טייסי אל-על עבור אימונים. "ראו על פניהם את השמחה, ההתרגשות והחיוך הגדול"

יום המעשים הטובים
יום המעשים הטובים | צילום: יח"צ

לכבוד יום המעשים הטובים שצויין היום (שלישי) ברחבי הארץ, כיסא הטייס בסימולטור המבצעי של בואינג 737 הוחלף - לראשונה בעולם, בכיסא גלגלים. אל המקום הגיעו ארבעה דיירים עם מוגבלויות ממרכזי "עדי נגב נחלת ערן" ו"עדי ירושלים", מרכזים לאנשים עם מוגבלויות רפואיות מורכבות, ובמשך כ-60 דקות הם הכירו לעומק את תא הטייס ואת יסודות הטיסה וכן ביצעו המראות ונחיתות.

בתום הטיסה קיבלו החניכים סיכת כנפי טיסה ותעודת הסכמה בסימולטור המבצעי של בואינג 737. "ניתן היה לראות דרך הבעות פניהם של הדיירים, את השמחה, ההתרגשות והחיוך הגדול לאחר שאחזו לראשונה במוט ההיגוי וניווטו את הטיסה בשמי ישראל", לשון ההודעה.

יום המעשים הטובים
יום המעשים הטובים | צילום: יח''צ

הסימולטור המבצעי 737 הוא אחד הסימולטורים המשוכללים והמתקדמים בעולם, שמשמש את טייסי אל-על עבור אימונים והכשרות. החלפת הכיסאות הינה יוזמה משותפת של יו"ר עמותת עדי האלוף במיל' חתן פרס ישראל דורון אלמוג, ליאור טנר מנכ"ל פליי קארד ומועדון הנוסע המתמיד והפרסומאי אורי אוברוצקי.

"ביום המעשים הטובים אני גאה על היוזמה הנפלאה לאפשר לאנשים עם מוגבלויות לחוות חוויה מרגשת של הטסת מטוס נוסעים ממושב הקברניט באמצעות סימולטור טיסה", מסר אלמוג. "זהו צעד נוסף בעשייתנו החברתית להעצים את שילובם של אנשים עם מוגבלויות בכל תחומי החיים ולנתץ חומות עבות של דעות קדומות וסטראוטיפים".

יום המעשים הטובים
יום המעשים הטובים | צילום: יח''צ

"ערך השוויוניות אינו סתם אמירה בעינינו", הוסיך טנר. "בחוויית הסימולטור יש לנו הזדמנות מיוחדת להנגיש את עולם הטיסה לכל מיני אוכלוסיות ובתוכן גם אוכלוסיות מיוחדות. העובדה המעניינת היא, שמלבד התאמות של כיסאות הטייס, כדי לאפשר נגישות לכיסא הגלגלים, לא ערכנו שינוי בתוכן".