בעקבות השיטפונות: 290 ישראלים בהודו מוגדרים "מנותקי קשר"

מזג האוויר הסוער הוביל בצפון תת-היבשת הוביל לקריסת רשתות התקשורת, מה שמקשה על המטיילים ליצור קשר עם משפחותיהם. הישראלים שהצליחו להיחלץ מספרים על החשמל שנפל והקושי להשיג אוכל, ואילו המשפחות שמחכות בארץ מתפללות לשלום יקיריהם. "העיר הייתה נצורה והיינו בלי קליטה, נעלמתי באמצע שיחה בקבוצה המשפחתית"

זמן צפייה: 02:59

משרד החוץ הודיע הבוקר (רביעי) כי מספר הישראלים המוגדרים כמנותקי קשר בעקבות מזג האוויר הסוער בצפון הודו עלה ל-290. "עם זאת", נמסר, "אנחנו מקבלים אינדיקציות חיוביות מהעיירות קאסול ומנאלי שהישראלים נמצאים שם יחד ולכולם שלום. צוותים בשליחות הנציגות נמצאים בקרבת מקום בניסיון לוודא שמות וזהות הישראלים באופן מדויק".

בתום הערכת המצב שקיים משרד החוץ, בראשות מנכ"ל המשרד רונן לוי, נמסר: "בהערכת המצב דווח ע"י צוות שגרירות ישראל בניו-דלהי כי, נכון לשעה זו, ישנם כ-200 ישראלים מנותקי קשר, כשההערכה, המבוססת על עבודה משותפת עם מנהל אסונות הטבע בהודו, היא שאין ביכולתם לעדכן על מצבם עקב קריסת רוב מערכות התקשורת באזור". עוד נמסר ממשרד החוץ כי "המטרה המרכזית כעת היא לוודא כי לכל הישראלים באזור שלום".

מוקדם יותר, מסרה הקונסוליה בניו-דלהי דברים ברוח דומה, כשהודיעה כי ניתוק הקשר עם הישראלים נגרם "עקב קשיי קליטה וכן מקווי תקשורת שנפגעו עקב פגעי מזג האוויר".

שיטפונות בצפון הודו
שיטפונות בצפון הודו | צילום: רויטרס
שיטפונות בצפון הודו
שיטפונות בצפון הודו | צילום: רויטרס
שליח אוכל מנווט בשטפון צפון הודו
שליח מזון מנווט בשיטפון | צילום: רויטרס

כאמור, שיטפונות עזים פוקדים ביממה האחרונה אזורים רבים במדינת הודו, כולל ביעדי תיירות פופולריים, שם נגרמו נזקים כבדים. בתוך כך, שר החוץ אלי כהן הנחה על שגריר ישראל בהודו, אהד נקש קינר, להגיע במסוק לאזור שנפגע מהמונסון במטרה ליצור קשר עם המטיילים הישראלים: "משרד החוץ נכנס לפעילות במתכונת מיוחדת לאור פגעי מזג האוויר הקשים בצפון הודו. הנחינו את מנכ"ל המשרד להקצות כל משאב שיידרש על מנת לוודא את שלומם של כל המטיילים הישראלים בשטח ולעדכן את משפחותיהם במצבם בהקדם האפשרי. נציג בכיר מהשגרירות שלנו בהודו יגיע לשטח על מנת לסייע לכוחות המקומיים ליצור קשר עם המטיילים מישראל".