אחרי ההודעה על סגירה: מסעדת "הניצחון" באשקלון תיפתח מחדש

המוסד הקולינארי הודיע על סגירתו לאחר 70 שנות פעילות, אך ביומו האחרון הוא התמלא עד אפס מקום בסועדים מכל רחבי הארץ שהצליחו לשכנע את הבעלים שלא לסגור

זמן צפייה: 03:09

(בווידאו: מסעדת "הניצחון" תיסגר לאחר 70 שנה)

לאחר שמסעדת "הניצחון" הרומנית המיתולוגית באשקלון הודיעה על סגירתה בתום 70 שנות פעילות, מה שפורסם בכל ערוצי התקשורת, המקום התמלא עד אפס מקום בלקוחות מכל רחבי הארץ, שהגיעו לאכול בפעם האחרונה והצליחו לשכנע את הבעלים שלא לסגור.

יום חמישי היה אמור להיות היום האחרון למוסד הקולינארי, אך הפרסום אודות הסגירה הוביל לתוצאה שאף אחד לא האמין. הילדים והנכדים של מקימי המסעדה לא נשארו אדישים לכמות המבקרים שהביעו את אהבתם למקום והחליטו לתת הזדמנות נוספות.

בימים האחרונים סיכמו בעל המסעדה, ישעיהו לבושור, ובעל המבנה על שיפוצו. בתו של לבושור, חווה, כתבה: "מסעדת ניצחון ניצחה, היא לא תיסגר".

קבב רומני עם רוטב שום וצ'יפס
קבב רומני עם רוטב שום וצ'יפס | צילום: יח''צ

אל מסעדת "הניצחון" הגיעו לאורך השנים, בין היתר, שרי אוצר, אנשי צבא בכירים וסועדים רבים מכל רחבי הארץ, שהגיעו לטעום קבב רומני משובח.

המסעדה הוקמה על ידי לבושור בשנת 1949. לבושור, בן למשפחת קצבים ונכה צה"ל, השתחרר משירותו הצבאי וקיבל הלוואה קטנה ממשרד הביטחון לשיפוץ מקום במדרחוב שבאשקלון, שהופגז במלחמה. לבושור פתח בית קפה וקרא לו "הניצחון" - על שם סיומה של מלחמת השחרור. המקום הפך מהר מאוד למסעדה רומנית, והתמלא בעיקר באנשי צבא וגנרלים, שהיו בדרך לסיני.