עדיין מופקרים: התקציב לילדי המפונים לא עבר - למרות הצורך הדחוף

פרסום ראשון: 25 ילדים מקיבוץ ניר עוז, ובהם שלושה קטינים ששרדו את התופת ושוחררו משבי חמאס, נקלטו בבתי ספר במועצה האזורית יואב. למרות ההבטחות, הכסף שיועד לקליטתם לא עבר עד עכשיו ממשרד החינוך - 50 יום לאחר השחרור. גורם חינוכי: "הילדים ששבו מהשבי במצב לא טוב והם לא מטופלים - הם זקוקים לתקציבים האלו"

זמן צפייה: 02:16

פרסום ראשון: 25 ילדים שפונו מבתיהם בקיבוץ ניר עוז לאחר 7 באוקטובר, ובהם שלושה ילדים שחזרו משבי חמאס, מופקרים פעם נוספת על ידי המדינה, שלא העבירה עד עתה את התקציבים שהובטחו לקליטתם ולטיפול בהם בבתי ספר חדשים - כך פורסם הערב (שישי) בזמן שישי.

ילדי ניר עוז עברו למגורים זמניים במועצה האזורית יואב שבמחוז הדרום. מטעם המועצה נעשו מאמצים כדי להקל על קליטת הילדים ואף נשלחו מטעמה נציגים לאילת, שם שהו הילדים בטרם המעבר - וזאת כדי ללמוד על צרכיהם מראש. במקביל, משרד החינוך הבטיח למועצה כי יועברו לבתי הספר בשטחה תקציבים ייעודים לשם קליטת המפונים, אך אלו לא עברו עד כה חרף ההבטחות.

בהתייחסות למצוקת הילדים, שיצאו ממערכת החינוך לשלושה חודשים וחצי, אמר גורם חינוכי: "השבים מהשבי לא מטופלים והם במצב לא טוב. הם זקוקים לכסף הזה". גורם מקצועי הוסיף: "השלטון המרכזי לא מתפקד בכל מה שנוגע לנושא הזה. הילדים האלו צריכים מענה חינוכי ופסיכולוגי - והם לא מקבלים אותו".

מטה משרד החינוך
מטה משרד החינוך

ממנהלת תוגבה נמסר בתגובה: "תקצבנו ונמשיך לתקצב את כלל צרכי המפונים. אם קיים פער כלשהו - הוא ייבדק ויטופל ביום ראשון הקרוב".