"קריאת התעוררות": הלום קרב ניסה להצית את אגף השיקום בטבריה

פצוע צה"ל שהגיש בשנת 2015 תביעה על רקע נפשי שנדחתה הגיע ללשכת אגף השיקום בטבריה בניסיון להציתה. הפצוע שפך נפט על דלת הכניסה ללשכה, ומיד ריססו עליו המאבטחים אבקת כיבוי אש ופינו אותו לבית החולים פוריה בעיר כשהוא במצב קל. "רק יישום מלא של רפורמת 'נפש אחת' יביא מזור"

הפגנה מול אגף השיקום במשרד הביטחון
הפגנה מול אגף השיקום במשרד הביטחון | צילום: פלאש 90

פצוע צה"ל בן 38 שהגיש בשנת 2015 תביעה על רקע נפשי שנדחתה, הגיע היום (שני) ללשכת אגף השיקום בטבריה בנסיון להציתה. הפצוע שפך נפט על דלת הכניסה ללשכה, מיד לאחר מכן מאבטחי הלשכה ריססו עליו אבקת כיבוי אש ופינו אותו לבית חולים פוריה בעיר כשהוא במצב קל. לא נגרם נזק לרכוש.

ממשרד הביטחון נמסר כי מבירור ראשוני עולה כי לא מדובר בנכה צה"ל מוכר, אלא באדם שתביעתו להכרה נדחתה בשנת 2012.

מארגון נכי צה"ל נמסר: "אנו עצובים וחרדים אך איננו מופתעים. בשנתיים האחרונות מאז הוכרזה רפורמת 'נפש אחת' אנחנו מתריעים שרק יישום מלא של הרפורמה יביא מזור למצבם העגום של פצועי צה"ל. זו היא קריאת התעוררות לנבחרי הציבור ופקידי הממשלה. הודיעו על יישום הרפורמה מיד! לפני שנראה מול עיניינו את איציק סעידיאן הבא".

עו"ד שלומי טדרי, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הפצוע: "מדובר בנכה צה"ל שזועק לעזרה, וניסה להצית עצמו ולא לפגוע בלשכת השיקום. אנו מצפים מהמשטרה להפעיל שיקול דעת, במיוחד היום, ולשחרר את האיש. ברור לכל שההליך הפלילי אינו פתרון למצבו".