הסם החדש והמסוכן: צעיר אושפז לאחר שצרך נוזל מדביק ריסים

פרסום ראשון: סם חדש ומסוכן מציף לאחרונה את ישראל, אשר מדמה את ההשפעה שנותן סם האונס. בן 25 אושפז באיכילוב במצב מסכן חיים לאחר שהשתמש בסם, ובבית החולים מציינים כי מדובר בתופעה חדשה ומטרידה. "מספיקות טיפות בודדות על מנת להגיע לאיבוד הכרה"

זמן צפייה: 01:00

פרסום ראשון: סם חדש ומסוכן מציף לאחרונה את ישראל, והערב (חמישי) פורסם במהדורה המרכזית אודות צעיר בן 25 שאושפז הלילה במצב מסכן חיים כשהוא ללא הכרה לבית החיים איכילוב, לאחר שהשתמש בנוזל המצוי במדביק ריסים.

מדובר בנוזל המצוי במדביק ריסים, ומדמה את ההשפעה שנותן סם ה-G, המכונה סם האונס. עם זאת, למרות ההשפעה הדומה - אם לוקחים מינון זהה, מדובר בסכנת חיים של ממש. באיכילוב מציינים כי בתקופה האחרונה נרשמו מספר אשפוזים בעקבות שימוש בסם החדש והזול הזה (שנרכש לרוב דרך האינטרנט) וכי מדובר בתופעה חדשה ומטרידה.

בית החולים איכילוב
בית החולים איכילוב

פרופ׳ מיגל גלטשטיין, מנהל השירות הטוקסיקולוגי, מסביר: "החומר המצוי במדביק ריסים מעניק אותו אפקט כמו סם האונס אבל המינון שלו חזק מאוד ומספיקות טיפות בודדות על מנת להגיע לאיבוד הכרה. משיחות עם מטופלים שכבר הגיעו כתוצאה משימוש בסם זה, עולה כי הם שמו צרכו את המינון המוכר להם מהסם המקורי ולא ידעו שהריכוז הוא עוצמתי והרסני״ מדגיש פרופ׳ גלטשטיין ומוסיף כי ״הצעיר התאושש לאחר קבלת טיפול וצפוי להשתחרר בהמשך".

ד"ר רועי צוקר, מנהל תחום רפואת להט"ב, מציין: "מדובר בתופעה חדשה בעיר ועם אפקט פשוט הרסני שעלול להיות מסכן חיים. הסיבה למעבר לשימוש בתכשירים אלה הנה המחיר הזול בניגוד לעלות הגבוהה של GHB/GBL (ג'י/ג'ינה). בפתחו של חודש הגאווה, אני מבקש מכולם, אל תעשו סמים ואם החלטתם לעשות בניגוד להמלצות אל תהיו שפני הנסיון של אף אחד, ובעיקר אל תערבבו חומרים ותכניסו לגוף שלכם רעלים שפשוט יכולים להרוג. זה הזמן גם לבקש מכם לשמור על החברים שלכם באירועים הקרובים. בואו נחגוג בצורה בריאה ואחראית".