"לקחו לי אוצרות": הורי הילדים שנספו בשריפה מספרים על הטרגדיה

ציפי ואופיר אוחנה, שילדיהם אלעזר ורפאל נהרגו בדליקה שפרצה בדירה בנתניה, סיפרו בשיחה עם חדשות 13 על המשבר הקשה לאחר האסון. מאות ישראלים נרתמו לסייע למשפחה קשת היום

זמן צפייה: 02:44

ציפי אוחנה, אמם של רפאל ואלעזר, שנספו בשריפה בנתניה בשישי האחרון, עדיין לא מעכלת את האסון שקרה לי רגע לפני כניסת שבת. בשיחה עם חדשות 13, סיפרה היום (ראשון) אוחנה על הטרגדיה שחוותה: "לקחו את האוצרות שהיו לי בידיים. הכנתי לילדיי אוכל, השכבתי אותם לישון, לאחר מכן, ראיתי את הסלון חשוך, ועשן יצא גל של עשן שחור".

בתוך שניות, עשן השריפה שפרצה בחדר הילדים הקטן והסגור, בגלל קצר חשמלי בנורת לילה, התאבך ומילא את החדר ולא הותיר לאלעזר ורפאל סיכוי. משפחת אוחנה היא משפחה קשת יום. האב, אופיר, הוא נכה שממתין כבר שנים לעזרה בדיור ציבורי. בינתיים, נאלצה המשפחה הגדולה להצטופף במבנה מאולתר, עמוס במפגעים בטיחותיים.

לכתבות נוספות בנושא:

השריפה בנתניה: רפאל ואלעזר אוחנה שנספו בדליקה הובאו למנוחות

סיבת השריפה בנתניה שבה נהרגו 2 ילדים – כשל חשמלי במנורת לילה

שריפה פרצה בדירה בנתניה: שני ילדים בני 3 ו-5 נהרגו

ציפי אוחנה, אם הילדים שנספו שריפה בנתניה
ציפי אוחנה, אם הילדים שנספו שריפה בנתניה | צילום: חדשות 13

אוחנה טען כי יש לו זיכוי לקבלת דירה, מתוקף היותו בעל 75 אחוזי נכות, אך לטענתו, הוא אינו מקבל את מה שמגיע לו. מאגף הדיור הציבורי במשרד השיכון נמסר בתגובה לדברים האלה: "לפני כמה ימים קיבלה המשפחה הודעה כי אושר לה סיוע בשכר דירה. במקביל, הגישה המשפחה בקשה לדיור ציבורי, אשר נמצאת בבדיקה. אני מצרים מאוד על הטרגדיה הנוראה אך דוחים כל ניסיון לקשור בין אירוע השריפה שמקורה בחיבורים לא תקניים של החשמל, לבין המשרד".

משפחת אוחנה החרדית ביקשה שלא לנתח את גופות שני בניה הקטנים והמשטרה נענתה לבקשתם. בעקבות האסון הכבד נרתמו מאות ישראלים לסייע למשפחה. אמש, עם צאת השבת, הובאו אלעזר ורפאל הקטנים, רק בני שלוש וחמש במותם, למנוחתם האחרונה.

אופיר אוחנה, אב הילדים שנספו שריפה בנתניה
אופיר אוחנה, אב הילדים שנספו שריפה בנתניה | צילום: חדשות 13