נערה כבת 17 טבעה בחוף הים בנתניה, מצבה אנוש

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו לחוף העונות בעיר ביצעו בנערה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים לניאדו

אמבולנס בחוף. ארכיון
אמבולנס בחוף. ארכיון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

נערה כבת 17 טבעה היום (ראשון) בחוף העונות בנתניה, ונמשתה מהמים כשהיא מחוסרת הכרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום ביצעו בה פעולות החייאה, ופינו אותה במצב אנוש לבית החולים לניאדו.

פראמדיק מד"א רפי שבע וחובש מד"א גולן טאירי סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו את הנערה שוכבת על קו החוף כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות שכללו, עיסויים, הנשמות, מתן תרופות ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבה אנוש. אנחנו קוראים לציבור במיוחד עכשיו לפני יציאה לחופש הגדול לרחוץ רק בחופים מוכרזים ובשעות הפעילות של המצילים".

אמבולנס בים בחוף בנתניה
זירת הטביעה בנתניה | צילום: דוברות איחוד הצלה

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 100 ילדים ובני נוער, מתוכם 26% בקבוצת הגיל 15-17. מתחילת שנת 2023 טבעו למוות חמישה ילדים ובני נוער.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם, מסרה: "השבוע בני הנוער יוצאים לחופש הגדול, וכבר אנו שומעים לצערנו על נערה שטבעה בחוף הים. חשוב לדעת שהים הוא מסוכן ומתעתע גם לשחיינים מקצועיים. גם כאשר הים נראה שקט כלפי חוץ, רוחשים בו זרמים וסחף ברי עוצמה, שעלולים ליצור מערבולות. אני קוראת לכולם, אל תגידו לי זה לא יקרה - מקפידים על הנחיות הבטיחות ומכירים את הכללים למניעת טביעות. נכנסים לים אך ורק כשיש מציל בחוף ונשמעים להנחיות המציל".