"רובי ונחמה הבינו זה את זה": חבריה של הגברת הראשונה מספרים

חבר של הזוג סיפר שריבלין הייתה "אישה מיוחדת במינה". חברה מתקופת ילדותה אמרה: "הייתה רודפת צדק". ארונה יוצב מחר בשעה 14:00 בתיאטרון ירושלים, ומשם ייצא מסע הלווייה אל הר הרצל

זמן צפייה: 03:20

הגברת הראשונה, נחמה ריבלין, שהלכה לעולמה היום (שלישי), לא הייתה מוכרת לרבים טרם כניסת רובי ריבלין לתפקידו כנשיא המדינה בשנת 2014. חבריה תיארו אותה לחדשות 13 כ"אישה שלא חיה בצילו של הנשיא, אלא לצידו" וכן "רודפת צדק, ישירה וחמה".

דובי בראל, חבר קרוב של משפחת נשיא המדינה ורעייתו
דובי בראל, חבר קרוב של משפחת נשיא המדינה ורעייתו | צילום: החדשות 13

דובי בר-אל, חבר קרוב של משפחת נשיא המדינה, סיפר לחדשות 13 כי הזוגיות בין הנשיא לרעייתו היו מיוחדים: "היא לא גדלה באותה ערוגה כמוהו - הבית שלה לא היה בית"רי." אבל, הסביר - "סוד הזוגיות ביניהם היה הבנה. רובי ונחמה הבינו זה את זה, הוא עסק בפוליטיקה והיא הייתה אשת ספר, תרבות, חקלאות. טרם המעבר למשכן הנשיא, בביתם הצנוע בשכונת נוף הרים שבירושלים, נחמה הייתה מטפחת בגאווה את העציצים".

"היא הייתה גם אשת בעלי חיים. הייתה לוקחת את כלבם סטפן לעבודה באגף הזאולוגי של אוניברסיטת תל אביב כל יום. כולם ידעו שנחמה וסטפן חד הם", הוסיף בר-אל.

נחמה ריבלין בטקס פרס אופיר
נחמה ריבלין בטקס פרס אופיר | צילום: איציק בירן

בר-אל תיאר גם את אופייה המיוחד של אשת הנשיא: "היא הייתה אישה מיוחדת במינה, שפוליטיקה לא הייתה מראשי תחומי העניין שלה. כולם היו שווים בעיניה - נשיאים ובעלי מוגבלויות".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-articles-20190604-1814' autoplay='0' credit='החדשות 13' desc='רותי מגן, חברת ילדות של נחמה ריבלין' kid='1_z73bkkzt' duration='231'']

חברת הילדות שלה, רותי מגן סיפרה: "היא הייתה רודפת צדק, עוד מימי התיכון. בוויכוחים או בדיבורים תמיד הייתה לה את האמירה שסגרה את הדיון". וסיפרה על אופייה המיוחד: "לפני מספר שנים כנס לציון 50 שנים לסיום התיכון. היא הגיעה וכולנו מחאנו לה כפיים. היא יצאה, ועשתה סימן שהיא לא נכנסת, משום שפה היא נחמה שולמן ולא שום דבר אחר".

"היא נכנסה ואמרה שהגיעה עם שני מאהבים, בלון החמצן והמאבטח – שנותר בחוץ. היה לה חוש הומור מיוחד, הייתה בה ישירות וחום, אני מניחה שהציבור ראה את זה בהתחשב במה שאנחנו נחשפים היום מאנשי ציבור. היא הייתה ההפך התהומי ממה שאנחנו רואים ושומעים היום".

נחמה ריבלין
נחמה ריבלין | צילום: דוברות בית הנשיא

שרי חלבי, אמו של יאיר חלבלי, שאחת מריאותיו הושתלה בנחמה ריבלין, ספדה אף היא לאשת הנשיא: "נחמה הלכה לעולמה, אישה צנועה כמו יאיר, תנוחי על משכבך בשלום ביחד עם הילד הקסום שלי, עוד חלק הלך ממך ומהלב שלי. אוהבת אמא שלך".

יאיר חלבלי, שאחת מריאותיו הושתלה בנחמה ריבלין

מחר, החל מהשעה 14:00, יוצב ארונה של נחמה בתיאטרון ירושלים. הציבור הרחב יוכל לעבור על פני הארון ולחלוק לה כבוד אחרון. משם ייצא מסע הלוויה, בשעה 17:15, אל חלקת גדולי האומה בהר הרצל שם ינשאו דברי הספד. לבקשת המשפחה, תתאפשר כניסה חופשית לציבור אל שני הטקסים.