עדות מהשבי: "מישהו אמר למחבל שאם לא יוציא אותי מהבית יפרקו אותו"

ככל שעוברים הימים מתרבות גם העדויות על האכזריות של מחבלי חמאס מפי החטופים והחטופות עצמם, בהם של רבים מהילדים. על אמילי נאסר לדבר בקול, איתן הוחזק לבד במנהרה - ונער נוסף חשף עדות חדשה: "במנהרה שבה הוחזקנו היה גם חדר עם שלט שכתוב עליו בעברית '8200', 'אוגדה', 'תצפיתניות, ושמות הקיבוצים"

זמן צפייה: 06:07

ככל שעוברים הימים, מתרבות העדויות על האכזריות של מחבלי חמאס מפי החטופים והחטופות עצמם, בהם ילדים רבים. הערב (שלישי) נחשפה במהדורה המרכזית עדות של נער ששוחרר. הנער חשף כי הוא "עבר מבית לבית עד שהגיע למנהרה וכי בבית שבו הוחזק "מישהו אמר למחבל שאם לא יוציא אותי מהבית יפרקו אותו". עוד חשף הנער בעדותו כי "במנהרה שבה הוחזקנו היה גם חדר עם שלט שכתוב עליו בעברית '8200', 'אוגדה', 'תצפיתניות', ושמות הקיבוצים".

אמילי הנד עם אביה תומאס, לצד הילה רותם עם הדודים של יאיר ולילך
אמילי הנד עם אביה תומאס, לצד הילה רותם עם הדודים של יאיר ולילך

תומאס הנד, אביה של אמילי הנד בת ה-9 סיפר בריאיון לרשת CNN האמריקנית על המפגש הראשון ביניהם אחרי שחרורה של בתו במהלך הפעימה השנייה: "הפנים שלה היו רזות, היא איבדה משקל רב, ומעולם לא ראיתי אותה כל כך לבנה". עוד הוא סיפר כי "החלק הכי מטריד" היה שהיא אינה מדברת בקול רם - וכשפגשה אותו אמרה לו: "חשבתי שנרצחת".

איתן יהלומי חוזר לישראל עם מעיל צה״לי חרבות ברזל
איתן יהלומי חוזר לישראל עם מעיל צה״לי | צילום: דובר צה״ל

דודתו של איתן יהלומי בן ה-12 שנחטף לבדו ושוחרר אמש, סיפרה בריאיון לטלוויזיה צרפתית: "בשבועיים הראשונים הוא הוחזק לבד בחדר סגור עד שצירפו אותו לחטופים נוספים מניר עוז. כשילדים בכו, המחבלים איימו עליו באקדח", וכי "אחרי שנחטף לרצועה הוא הוכה על-ידי אזרחים".