ממשיכים להוביל: תמר ומוחמד – השמות הנפוצים בישראל

זו השנה החמישית ברציפות שהשם תמר הוא הנפוץ ביותר בקרב בנות יהודיות. מאיה, אביגיל ונועה ממשיכות את הדירוג. בקרב הבנים היהודים: דוד ולאחר מכן לביא. השם מוחמד הוא הנפוץ ביותר בישראל ובקרב הבנות המוסלמיות - מרים

ילדים
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

לא מודחים מהפסגה: תמר ומוחמד הם השמות הנפוצים ביותר בישראל לשנת 2020. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים היום (שלישי).

השם תמר הוא הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות זו השנה החמישית ברציפות כשלא פחות מ-1,116 בנות שנולדו בשנת 2020 נקראו בשם זה. השם תמר היה נפוץ במיוחד באופקים וניתן ל-4.2 אחוזים מהבנות שנולדו בעיר בשנה שעברה.

השם מאיה נותר במקום השני והשם אביגיל עלה למקום השלישי על חשבון השם נועה. השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים היה דוד כש-1,536 נקראו בשם זה בשנה שעברה. גם כאן, הוא היה נפוץ במיוחד באופקים כש-4.7 אחוזים מהבנים היהודים שנולדו נקראו בשם זה. אחריו נמצא השם לביא כנפוץ ביותר.

מבחינה כמותית, מספר הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם דוד היה בירושלים – 298 ילדים. השם מוחמד נותר השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל, ובקרב הבנים המוסלמים בפרט, אך הוא נמצא לפי הלמ"ס במגמה מתמשכת של ירידה.

בקרב הבנים המוסלמים, השם השני הנפוץ ביותר בירושלים היה יוסף ולאחריו אדם. בקרב הבנות המוסלמיות, השם הנפוץ ביותר היה מרים.