התמונות והסיפורים: 13 חטופים נוספים שוחררו משבי חמאס בעזה

אחרי 50 יום בשבי, ולאחר עיכוב של כ-7 שעות, 17 חטופים נוספים שוחררו - מהם 13 ישראלים וארבעה אזרחים תאילנדים. בין המשוחררים גם מיה רגב, בת 21, שאושפזה בסורוקה במצב בינוני. היא הראשונה מבין אלה שנחטפו ממסיבת הטבע ברעים ששוחררה מהשבי, והיחידה מבין המשוחררים האחרונים שלא נחטפה מקיבוץ בארי

זמן צפייה: 06:32

אחרי 50 יום בשבי חמאס ברצועת עזה, אמש (שבת), אחרי עיכוב של כ-7 שעות, 17 חטופים נוספים שוחררו - מהם 13 ישראלים וארבעה אזרחים תאילנדים. בין המשוחררים גם מיה רגב, בת 21, הראשונה מבין אלה שנחטפו ממסיבת הטבע ברעים ששוחררה מהשבי, והיחידה מבין המשוחררים האחרונים שלא נחטפה מקיבוץ בארי. היא שוחררה כשהיא פצועה לאחר שנורתה במסיבה לפני חטיפתה, ובבית החולים סורוקה הגדירו הלילה את מצבה כבינוני ויציב.

עוד שוחררו: אמילי הנד בת ה-8, הילה רותם שושני בת ה-12, האחים נעם (16) ועלמה (13) אור, שרון הרצמן אביגדורי בת ה-52 ובתה נעם בת ה-12, שירי וייס בת ה-53 ובתה נוגה בת ה-18, שושן הרן בת ה-67, בתה עדי שהם בת ה-38 וילדיה נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3. בנוסף שוחררו ארבעה אזרחים תאילנדים: נתאפון אונקיו, חומקריט חומבואה, אנוצ'ה אנגקו ומני ג'ירחאט.

ביום שישי שוחררו 13 החטופים הישראלים הראשונים במסגרת העסקה, לצד עשרה אזרחים תאילנדים ופיליפיני אחד, ובסך הכל הוחזרו לישראל במהלך סוף השבוע 26 חטופים ישראלים ו-15 אזרחים זרים, בהם 14 תאילנדים ופיליפיני אחד. 195 חטופים עדיין בשבי ברצועת עזה. היום צפויים להשתחרר חטופים נוספים, במסגרת הפעימה השלישית של העסקה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311260642' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='המפגש הראשון של אמילי הנד ואביה' poster='' kid='1_ly8rr3ly' duration='11']

אמילי הנד עם אביה תומאס, לצד הילה רותם עם הדודים של יאיר ולילך
אמילי הנד עם אביה תומאס, לצד הילה רותם עם הדודים של יאיר ולילך
החטופים ששוחררו בצד המצרי של מעבר רפיח
החטופים ששוחררו בצד המצרי של מעבר רפיח

מיה רגב, בת 21 מהרצליה, נחטפה לאחר שנפצעה מירי במסיבת הטבע ברעים, יחד עם אחיה איתי וחברם עומר שם טוב שנותרו בשבי. היא אושפזה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, וממשרד הבריאות נסמר הלילה כי מצבה בינוני ויציב, ולא נשקפת סכנה לחייה.

בני משפחתה של מיה מספרים עליה שהיא מצחיקה וכריזמטית מאוד, ושהיא אוהבת לתרגל יוגה. שעות ספורות לפני שיצאה למסיבה היא חזרה מטיול במקסיקו עם משפחתה, ובעוד כחודש תכננה לטוס לטיול בדרום אמריקה.

מיה רגב ואחיה איתי, שעדיין בשבי בעזה
מיה רגב ואחיה איתי, שעדיין בשבי בעזה

מירית רגב, אמה של מיה, אמרה הלילה: "אני מתרגשת ושמחה שמיה בדרך אלינו. עם זאת, הלב שלי חצוי כי הבן שלי איתי עדיין בעזה בשבי החמאס. אני הולכת לחבק את מיה חזק חזק, לא נעצור עד שאיתי וכל החטופים יחזרו הביתה".

מיה רגב
מיה רגב

אמילי הנד מקיבוץ בארי חגגה ביום שישי את יום הולדתה ה-9. אמה ליאת נפטרה ממחלת הסרטן כשאמילי הייתה בת שניים וחצי בלבד, ומשפחתה המצומצמת נרתמה לעטוף ולגדל אותה. בשבת השחורה ישנה אמילי בבית חברתה הטובה, אליו פרצו מחבלים. בשעות הצהריים נותק עמה הקשר, ולאחר מספר ימים קיבלה המשפחה הודעה כי נמצאה גופתה כעבור כשלושה שבועות הודיע צה"ל למשפחה כי ישנן ראיות המצביעות על כך שאמילי נמצאת בין החטופים בעזה. אמה המאמצת נרקיס הנד נרצחה.

אמילי הנד
אמילי הנד

ממשפחתה של אמילי נמסר: "אמילי חזרה אלינו, אין לנו מילים לתאר את הרגשות שלנו אחרי 50 ימים קשים וכל כך מורכבים. אנחנו ןמאושרים, אבל לא שוכחים לרגע את רעיה רותם שלא חזרה היום ואת כל החטופים שעדיין שם ונמשיך לעשות הכל כדי להחזיר אותם. אנחנו מודים לכל מי שעטף אותנו תמך בנו ונאבק איתנו כדי שנגיע לרגע הזה שאמילי איתנו כאן".

המפגש הראשוני בין אמילי הנד ואביה תומאס
המפגש הראשוני בין אמילי הנד ואביה תומאס

הילה רותם שושני, בת 13, הצליחה בשבת השחורה לברוח מביתה בקיבוץ בארי, ממנו נחטפה אמה רעיה, והתחבאה בתוך שיחה עד שנמצאה על-ידי מחבלי חמאס ונחטפה גם היא לרצועת עזה.

הילה רותם
הילה רותם

חבריה של הילה מספרים עליה שהיא ילדה חברותית, טובת לב, כזו שלעולם לא תעשה רע למישהו אחר. הילה אוהבת לבלות, להעלות סרטונים לטיקטוק, לאכול סושי ולרכב על סקייטבורד. בימים שלפני השבת השחורה היא בילתה בדרום קוריאה ובתאילנד בחתונת דוד שלה.

הילה רותם ששוחררה ואימה רעיה שנותרה בשבי
הילה רותם ששוחררה ואימה רעיה שנותרה בשבי | צילום: מתוך פייסבוק

האחים נועם (17) ועלמה (13) אור נחטפו מביתם בקיבוץ בארי יחד עם אביהם דרור, שנותר בשבי. אמם יונת נרצחה, ואחיהם הגדול יהלי ניצל מהתופת מכיוון ששהה בצפון במסגרת שנת שירות. בני משפחתם מספרים על עלמה שהיא חברה טובה וילדה מצחיקה.

האחים נועם ועלמה אור
האחים נועם ועלמה אור

שרון אביגדורי, בת 52, נחטפה יחד עם בתה נעם בת ה-12 מקיבוץ בארי בעת שביקרו את אחיה של שרון, ובנוסף נחטפו עוד 7 מבני משפחתם. שרון היא מטפלת רגשית אשר עובדת עם ילדים על הרצף האוטיסטי, ובנוסף היא מדריכה מטפלים ומשמשת גם כמדריכת הורים לילדים על הרצף האוטיסטי.

נעם אמורה לחגוג בת מצווה בקרוב, ובני משפחתה מספרים שהיא ילדה חייכנית המוקפת בהמון חברים, חברה טובה לכולם וניחנת בחוש הומור מפותח. היא חניכה בתנועת הצופים, ובעקבות אהבתה לכלבים היא נוהגת לעבוד מדי פעם כדוגווקרית. עוד מספרים עליה שהיא ילדה מלאת אנרגיה וכריזמה, דואגת תמיד לאחרים ומתנדבת איפה שרק יכולה, קרן אור למשפחתה, לחברים ולכל מי שפוגש אותה ואת החיוך המאיר שלה, שמאוד מאפיין אותה.

שרון אביגדורי ובתה נעם
שרון אביגדורי ובתה נעם

זוהר אביגדורי, דודה של נעם וגיסה של שרון, מסר הלילה: "אנחנו מאוד מתרגשים, הרגליים רועדות ואנחנו מחכים בקוצר רוח לחבק את אהובותינו נועם ושרון. אנחנו לא שוכחים לרגע שאלו אותם הרגליים ששימשיכו במסע להחזיק אותנו במסע הארוך שעוד לפנינו - עד השבת כל החטופים".

נעם אביגדורי
נעם אביגדורי

שירי וייס, בת 53, נחטפה מקיבוץ בארי יחד עם בתה נוגה בת ה-18. נוגה התחבאה מתחת למיטה בממ"ד וראה את אימה נחטפת, ולאחר מכן העלו המחבלים את הבית באש. עם התגברות הלהבות בתוך הבית, נוגה התקשתה לנשום והצליחה לברוח מחלון הממ"ד ולהתחבא בשיחים, עד שהתגלתה ונחטפה גם היא. הקשר עם אילן, אבי המשפחה, נותק בשעות הבוקר המוקדמות של השבת השחורה, והוא מוגדר כחטוף. אח של שירי, גיל בויום מכיתת הכוננות בקיבוץ בארי, נרצח, ואחיינה ענבר בויום נרצח גם הוא.

על שירי מספרים בני המשפחה שהיא מאוד משפחתית ואוהבת לבלות עם אהוביה בבית, כשהדאגה והאכפתיות לבנותיה ניכרת תמיד. היא אחראית בבית על תכנון הטיולים המשפחתיים המשותפים. נוגה מאד אוהבת להדריך ילדים ולעבוד איתם, והיא גם אוהבת ספורט ומשחקת כדורעף, אך יותר מכל היא אוהבת לבלות עם חברותיה.

שירי וייס ובתה נוגה
שירי וייס ובתה נוגה

ארבעה מבני משפחת הרן-שהם שוחררו הלילה גם הם מהשבי. שושן הרן, בת 67, נחטפה מביתה בקיבוץ בארי לאחר שבעלה אבשל, אחותה לילך, בעלה תרי והמטפל שלו פול נרצחו. עדי שהם, בת 38, נחטפה מביתה עם ילדיה נווה בן ה-8 ויהל בת ה-3. אבי המשפחה, טל, נחטף גם הוא והוא עדיין בשבי.

עדי שוהם וילדיה נווה ויהל
עדי שהם וילדיה נווה ויהל
שושן הרן
שושן הרן

בהודעה משותפת למטה משפחות החטופים ולקיבוץ בארי נמסר: "קיבוץ בארי ומטה המשפחות שמחים ונרגשים עם שובם של חלק מהחטופים. יחד עם זאת שלושה ילדים משתי משפחות מקיבוץ בארי, נקרעו היום מההורה היחיד שנותר להם. חמאס הפר ברגל גסה את ההסכם והפריד בין אם לביתה. הילה חוזרת הביתה ללא אמה רעיה שנותרה מאחור בשבי חמאס".

13 החטופים ששוחררו
13 החטופים ששוחררו ביום שישי

ביום שישי שוחררו 13 החטופים הישראלים הראשונים במסגרת העסקה, לצד 10 אזרחים תאילנדים ופיליפיני אחד. פרט לחנה פרי בת ה-79 שנחטפה מקיבוץ נירים, כלל החטופים ששוחררו בפעימה הראשונה נחטפו מקיבוץ ניר עוז: דורון כץ-אשר (בת 34) ובנותיה רז (בת 4) ואביב (בת שנתיים), דניאל אלוני (בת 45) ובתה אמיליה (בת 5), רות מונדר (בת 78), קרן מונדר (בת 54) ובנה אוהד (בן 9), יפה אדר (בת 85), מרגלית מוזס (בת 77), חנה קציר (בת 76) ועדינה משה (בת 72).