אחיו של עמרי מירן, אחרי הסרטון מהשבי: "אנחת רווחה לראות אותו"

ביום שאחרי אות החיים שקיבל מאחיו, שתועד בסרטון שפרסם חמאס לצד החטוף קית' סיגל, נדב מירן התראיין בתוכנית "העולם הבוקר", וקרא למקבלי ההחלטות: "אני מצפה שהמדינה תפסיק לשבת על הגדר ושתתקבל פה ההחלטה הנכונה, הדרישה צריכה להיות שכל ה-133 אנשים שנמצאים שם שבים בחזרה לארץ"

זמן צפייה: 07:47

נדב מירן, אחיו של החטוף עמרי מירן שתועד בסרטון שפרסם אמש חמאס, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכנית "העולם הבוקר" וסיפר על התחושות אחרי שקיבל אות חיים ראשון מאחיו. "זה באמת מאוד מרגש לראות אותו בלייב, לצערי מהצד השני גם של המסך וגם של הגבול", אמר, "אין ספק שזו אנחת רווחה לראות אותו במצב הזה ובדרך שבה הוא מתבטא, בסך הכל הוא נראה בריא". צפו בריאיון המלא בראש הכתבה.

"בפעם הראשונה שראיתי את הסרטון פחות התעסקתי בתוכן, יותר היה חשוב לי לראות אותו", סיפר נדב, "התוכן זה תעמולה של חמאס שאני מנסה להתעלם ממנה, וברור לי שהדברים הוכתבו לו, אבל עצם זה שהוא אמר שהם כבר 202 ימים נמצאים שם ושהוא יודע שהתחלף לו הגיל ושהוא כבר בן 47 זה מעודד, כי בנתונים היבשים האלה אתה יכול להבין שזה כנראה צולם בשבוע האחרון ולא משהו קדום יותר".

על המגעים לעסקת חטופים אמר נדב: "אני מצפה שהמדינה תפסיק לשבת על הגדר ושתתקבל פה ההחלטה הנכונה, להמשיך את הלחץ על חמאס כדי להביא לעסקה ממקום של כוח ולא מלחצים אחרים. כמו שרואים, הסרטונים האלה שיצאו בימים האחרונים נובעים מהחשש של חמאס מפני כניסה שלנו לרפיח. העסקה צריכה להיות שכולם חוזרים בה, לא פעימות ולא שום דבר. הדרישה צריכה להיות שכל ה-133 אנשים שנמצאים שם שבים בחזרה לארץ".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2704242000' autoplay='0' credit='' desc='אות חיים: הסרטון של עמרי מירן וקית′ סיגל מהשבי' poster='' kid='1_kmb0w920' duration='164']

בסרטון שפרסם אמש חמאס מופיע מירן, בן 47 שנחטף מנחל עוז, לצד קית' סיגל בן ה-64 שנחטף מכפר עזה. עמרי פנה בסרטון למשפחתו ואמר: "אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחיי, אחותי, לישי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזו. אני מקווה שלפחות את יום העצמאות נחגוג יחד כולנו".

דני, אביו של החטוף עמרי מירן, בהפגנה בתל אביב
דני, אביו של החטוף עמרי מירן, אמש בהפגנה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דני מירן, אביו של עמרי, נשא דברים אמש בעצרת בתל אביב, וקרא למקבלי ההחלטות: "גלו מנהיגות פעם אחת! אשרו עסקה ותחזירו את החטופים!". הוא הוסיף: "כפי שחשבתי, עמרי עם זקן, כי אין לו עם מה להתגלח. אמרתי לכל עם ישראל שגם אני מגדל את הזקן, וביום שהוא יחזור נגלח אותו יחד. מה אנחנו רוצים בסך הכול? את הילדים שלנו, האבות, האימהות. את כולם - עכשיו".

"החטופים ומשפחותיהם וכל עם ישראל לא חגגו את חג החירות", המשיך, "נותרו לכם ימים ספורים לאפשר לכל העם הזה לחגוג את חג העצמאות בחירות מושלמת. זה הזמן לקבל החלטה ערכית ויהודית - לא להשאיר איש מאחור. אחרי שראיתי את הסרטון - אני משוכנע שגם חמאס בשל לעסקה. אשרו אותה בבקשה".