לי קורזיץ משתפת על ההתמודדות עם הסרטן: "המטרה - פשוט לחיות"

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, הספורטאית האולימפית שזכתה 4 פעמים באליפות העולם בגלישת רוח מספרת על החיים לצד הטיפולים נגד סרטן הדם בו חלתה - ועל הרגעים הקשים בדרך. "הפאזל שבנה ובונה את תמונת חיי כול כך מורכב, אני כל כך אוהבת את החיים"

זמן צפייה: 02:43

גולשת הרוח לי קורזיץ, חשפה היום (שני) בפוסט שפרסמה בפייסבוק שהיא חולה בלוקמיה קשה. בפוסט שהעלתה היא שיתפה: "24 שנים מאז שאמרו לאמא שיש לי מחלה בדם, ישר התחיל לחץ אבל עם הזמן הבנתי שזאת מחלה כרונית ועם טיפול קל אני אחיה שנים רבות. אז הקשבתי לגוף בשביל המטרה ועשיתי עבודה מעולה. הבאתי את עצמי לארבע פעמים אליפות עולם וקריירה אולימפית, מילדה עם מלא כישרון לספורטאית ולשם היו נתונות המחשבות שלי, הריכוז והמיקוד".

"רק כשפרשתי לפני 9 שנים הבנתי שתשומת הלב שלי בקשר לגוף היתה דרישה מטורפת מעבר למה שנכון לפעילות תקינה של הגוף. התאים שלי שמחוברים אחד בשני ויוצרים את ‏האיברים שלי ואת הגוף כולו והם אני סבלנו שנים, המערכות של הגוף לא הספיקו לנקות ולסנן את הרעלים שמצטברים מהתרופות מחומצת החלב שמשתחררת בשרירים מהמתחים ולחצים שספורטאי נמצא בהם כול הזמן".

לי קורזיץ באולימפיאדת אתונה 2004
לי קורזיץ באולימפיאדת אתונה 2004 | צילום: רויטרס

קורזיץ אובחנה במחלת דם כרונית כבר כשהייתה בת 15. "נקודת ההתחלה שלי לא היתה טובה: כבר בגיל 15 עם ‏תרופות שהלכו והחמירו עם התקדמות המחלה בדם... הפעם הראשונה שהבנתי שמשהו שונה זה אחרי שנפצעתי בהוואי. הדם יצא מאיזון והתחילו טיפול כימותרפי קל בכדורים כול יום, אבל המשכתי עם המטרות שלי ‏והים היה ההתמכרות שלי, השקט שלי, המקום שאני טובה בו" היא כתבה עוד. ‏

"תשע שנים אחרי הפרישה ושישה ניתוחים גדולים ומסובכים, סוף סוף הרגשתי שהגוף והנפש שלי במקום הנכון וללא ספק למדתי להתרגל בשנתיים האחרונות לחיות עם כאבים וחולשה תמידית. רציתי ללמוד סיעוד ברופין כבר לקחתי כמה קורסים בשביל לזכור איך ללמוד, עבדתי על הרצאה חדשה, נכנסתי לגלוש רוח במעגן במכמורת וואו זה היה רגע של אושר, של חיבור אמיתי לדבר שעשיתי כול חיי ופתאום אין שום כאב שום חולשה, רק היכולות שלי, הרגש שלי לים, לרוח שמתנגשת במפרש...".

"זה היה ביום שישי וביום ראשון היתה לי כבר בדיקת מח עצם ושם כבר נהיה לי בלאגן בראש, אפילו לא נתנו לי לחזור הביתה אלא ישר אישפזו אותי. לצערי, הרופא שלי ישר ראה שיש בדם שלי אחוז גבוה של בלאסטים (תאים סרטניים), ישר הבנתי שאני בצרות. תמיד ידעתי שברגע שהמחלה שלי משתנה היא הופכת למפלצת לוקמיה חריפה. בשורה קשוחה".

Leekorzits12a
לי קורזיץ | צילום: אלקטרה מוצרי צריכה/אידובי/ויקיפדיה

עוד היא מספרת כי "יום אחרי ההבנה שאני חולה בסרטן קשה, הגיע שוב הרופא ואמר שחייבים להתחיל טיפול ויש לי שבוע לנסות לשמר פוריות (ילדים זה ללא ספק אחד החלומות שלי). אחרי שהבנתי את הסיכון בטיפול הורמונלי שאיבת ביציות, הבנתי שאני רוצה קודם כול לחיות ולכן וויתרתי על הזקיקים היפים שהיו לי בשחלות. התחלתי טיפול כימו וביולוגי לקראת השתלה של מח עצם".

"לשמחתי, הטיפול עובד עלי טוב ובבדיקת מח עצם שעשיתי בשבוע שעבר, המח עצם היה נקי אחרי שבעה טיפולי כימו. לפניי עוד חודש של טיפולי כימו וביולוגי ואז החלק הקשה - השתלה. והשער שלי, הנשיות שלי, הכוח שלי הוא בשיער. אני שמשון לא?".

ובכל זאת היא מסיימת בנימה אופטימית: "אוי איזה סיפור עצוב, כן, אבל הפאזל שבנה ובונה את תמונת חיי כל כך מורכב ויש כול כך הרבה טוב, יופי, הנאה, שמחה, אנשים טובים, חברי נפש ועוד מיליוני רגשות שאי אפשר בכלל ‏לבטא במילים. אני כול כך אוהבת את החיים. אז יש לי מטרה חדשה כרגע פשוט לחיות. כדאי לכם לנסות, זה כיף".

קורזיץ היא מהספורטאיות הישראליות הבולטות, והיא אוחזת בקריירה מרובת הישגים. היא השתתפה באולימפיאדות אתונה בשנת 2004 ולונדון 2012 וזכתה כאמור בארבע אליפויות עולם.