נמשכים החיפושים אחר היימנוט בת ה-9: "אנחנו מאוד חוששים"

החיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו, שנעלמה בערב יום ראשון מגן משחקים בצפת, נכנסים אל יומם החמישי, ולמשטרה עדיין אין קצה חוט. דובר יחידת הכלבנים שמשתתפת בחיפושים מסר לחדשות 13 כי "התקווה היא לאתר אותה בחיים אבל זה מקרה מאד חריג". ראש העיר הנבחר של צפת יוסי קקון מסר: "אנחנו מנסים להבין ככל הניתן מה אפשר לעשות כדי לקבל בשורות טובות"

זמן צפייה: 07:12

החיפושים אחר הילדה היימנוט קסאו בת ה-9, שנעלמה בערב יום ראשון, נכנסים היום (שישי) אל יומם החמישי. קסאו נראתה לאחרונה בגן משחקים סמוך לביתה שבמרכז הקליטה בצפת, וכוחות גדולים, בהם יחידת הכלבנים וכוחות משטרה מחפשים אחריה ללא הפסקה, אך נכון לרגע זה אין קצה חוט בנוגע למה שעלה בגורלה.

היימנוט קסאו
היימנוט קסאו | צילום: באדיבות המשפחה

דובר יחידת הכלבנים שמשתתפת בחיפושים, אהרון שטרייכר, מסר לחדשות 13 כי "אנחנו מחפשים אחריה כבר למעלה ממאה שעות רצופות. נכון לעכשיו אנחנו מתמקדים בשטחים האורבניים מסביב למרכז הקליטה מאחר וזה קצה החוט האחרון על אודותיה, ובמקביל מרחיבים את הרדיוס אל השטחים הפתוחים מסביב. מי שמכיר את אזור הגליל, זה שטח שקשה לסריקה, יש פה יערות ושטחים עם פערי גובה ולכן צריך לערוך את החיפושים בזהירות".

"כל עוד לא הוכח אחרת, התקווה שלנו היא שהיא עדיין בחיים אבל צריך במקביל לבדוק את האופציות הנוספות. צריך להבין, במדינה יש מאות נעדרים, גם מהאזור הזה, שלא אותרו מאז קום המדינה אבל כיום יש אמצעים מתקדמים יותר ואנחנו מקווים שנגיע לפענוח התעלומה, אך מדובר במקרה חריג ואנחנו מאד חוששים", הוסיף שטרייכר.

גם ראש העיר הנבחר של צפת יוסי קקון, המתנדב בארגונים "איחוד הצלה" ו"ידידים", הגיע לסייע בחיפושים כבר ביום ראשון. "מדובר במשפחה נורמטיבית, משפחה של עולים, הם לא מוכרים לרשויות. זה מקרה מאד חריג. כרגע אנחנו מנסים להבין ככל הניתן מה אפשר לעשות כדי לקבל בשורות טובות", אמר.

החיפושים אחרי היימנוט בת ה-9 בצפת
החיפושים אחרי היימנוט בת ה-9 בצפת

במקביל לחיפושים נפתחה חקירה שהוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כנרת, שבמסגרתה נבדקו עשרות מצלמות אבטחה וכן נגבו עדויות ממספר רב של תושבי האזור. החקירה הועברה ליחידה המרכזית של מחוז צפון. מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, אמר בהערכת שקיים ביום רביעי: "הדבר הכי חשוב כרגע - לאתר את הילדה". המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר בזירה: "בודקים את כל כיווני החקירה, כולל מצלמות, מודיעין וסריקות. מקווה שנמצא אותה כמה שיותר מהר". כמו כן, המפכ"ל ומפקד המחוז נפגשו עם אמה של היימנוט, בלצ'או, ואחותה ירוסלם. השניים אמרו כי המשטרה "תהפוך כל אבן בניסיון לאתר אותה בריאה ושלמה".

המפכ״ל יעקב שבתאי ומפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה עם אמה ואחותה של היימנוט קסאו
המפכ״ל יעקב שבתאי ומפקד מחוז צפון ניצב שוקי תחאוכה עם אמה ואחותה של היימנוט קסאו

גובהה של היימנוט קסאו הוא 1.20 מטר, שיערה כהה, מבנה גופה רזה ועיניה כהות. היא נראתה לאחרונה כשהיא לובשת מכנסיים בצבע ורוד ומעליהם חצאית שחורה וחולצה לבנה. מיחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל) נמסר כי "קיים חשש ממשי לחייה".

כל היודע דבר על מקום הימצאה מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל, למשטרת צפת בטלפון 04-6978444 או למוקד יכ"ל - 0544876709.