צעירים פלשו לשטח כנסייה בי-ם: "הר ציון זה של העם היהודי"

עליית מדרגה באלימות נגד נוצרים בבירה: בתיעוד שפורסם ב"טיקטוק" ניתן לראות צעירים יהודים שנכנסו לשטח השייך ככל הנראה לאדמת הכנסיה האורתודוקסית, פרסו שמיכות וחפצים, וכאשר התבקשו לצאת מהמקום הם החלו לקלל: "אתה והכנסייה המזדיינת שלך תעופו מפה, כל רגע שאתם פה זה גזילה"

זמן צפייה: 00:43

עליית מדרגה באלימות נגד נוצרים בירושלים: בתיעוד שפורסם הבוקר (חמישי) ברשת החברתית "טיקטוק" ניתן לראות צעירים יהודים שנכנסו לשטח שככל הנראה שייך לאדמת הכנסייה האורתודוקסית בהר ציון שבבירה, פרסו שמיכות וחפצים, וכאשר התבקשו על ידי אנשי הכנסיה לצאת מהמקום הם החלו לקלל ואמרו: "אתה והכנסייה המזדיינת שלך תעופו מפה, הר ציון זה של העם היהודי וכל רגע שאתם פה זה גזילה".

הכנסייה טוענת לבעלות על השטח, ומנגד יש גורמים יהודיים שעתרו נגד הבעלות, בדיונים המתנהלים בבית המשפט. לדברי אחד העובדים במקום, הצעירים היו חמושים וזה מה שהרתיע את אנשי הכנסיה. הצעירים הגיעו דרך חפירות ארכיאולוגיות, וטוענים לבעלות על החפירות הארכיאולוגיות. בינתיים הם טוענים כי הם לא מתכוונים לזוז מהמקום, וצעירים ירושלמים שמעו על המקרה מתכננים להגיע לשם על מנת להתעמת איתם ולבסוף להוציאם מהשטח הפרטי הזה.

כזכור, בעקבות חשיפת חדשות 13 על כמות מקרי האלימות שהולכת וגוברת כלפי אנשי כמורה בירושלים, המשטרה הודיעה על החמרת המאבק בגל האלימות והודיעה על מעצרם של שני צעירים החשודים במעשים. במהלך סוף השבוע, בחשד לגרימת נזק לכנסיה הפולנית בליל שבת. הפעילות המשטרתית הובילה לתפיסת ארבעה חשודים אתמול בשעות הצהריים, ואלו הועברו לחקירה. בתום החקירה נעצרו שני צעירים תושבי ירושלים בני 24 ו-18, שיובאו כאמור, בפני בית המשפט.

אלימות כלפי נוצרים בירושלים
אלימות כלפי נוצרים בירושלים | צילום: חדשות 13

אתמול הגיע אב כנסיית הדרומיציון שבעיר העתיקה, ניקודמוס שנאבל, לרחבת הכותל המערבי כשהוא מלווה בשרת המדע הגרמנית בטינה שטארק ווצינגר, ובתיעוד שפורסם ברשת הוא נדרש להוריד את הצלב שענד על-ידי הסדרנית במקום. שנאבל סירב - ובמקום התפתח ויכוח בין הצדדים.

‏בקרן למורשת הכותל טענו כי האירוע התרחש "כחלק מהמתיחות בעיר העתיקה סביב התקיפות של הנוצרים", וכי שנאבל "התבקש להוריד את הצלב והם מתנצלים על עוגמת הנפש. הכותל פתוח לכולם".