לראשונה: פרס ע"ש מודי בר-און יוענק לעיתונות מצטיינת בתחום הספורט

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הודיע על הענקת פרס על שם איש התקשורת המוערך שהלך לעולמו בשנה שעברה. הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לעיתונאים, יוצרי תוכן ודוקו על עבודה עיתונאית מקורית ומצטיינת בתחום הספורט

מודי בר-און
מודי בר-און | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון העיתונאים והעיתונאיות הודיע היום (ראשון) על הענקת פרס על שם מודי בר-און לעיתונות מצטיינת בתחום הספורט. בר-און הלך לעולמו בשנה שעברה אחרי מאבק במחלת הסרטן, והפרס הוא יוזמה משותפת של ארגון העיתונאים יחד עם משפחתו של בר-און וחברו איש העסקים עופר גריל מחברת שבח הנדסה.

הפרס, בסך 18 אלף שקלים, יוענק לעיתונאים, ליוצרי תוכן ודוקו על עבודה עיתונאית מקורית ומצטיינת בתחום הספורט, והוא מיועד לעיתונאים, אנשי תקשורת, יוצרי תוכן ויוצרי דוקו מכל תחומי התקשורת. הפרס יוענק בשיתוף עם ערוץ הספורט, שהיווה את ביתו של בר-און מאז שנת 1994.

הפרס עצמו יוענק בטקס חגיגי בתחילת יוני 2023 על עבודה עיתונאית, או יצירה הקשורה לעולם הספורט הישראלי. ניתן יהיה להגיש מועמדות לפרס עד ל-31 במרץ 2023 בגין כתבות, עבודות ויצירות שהתפרסמו החל מינואר 2022.

ועדת הפרס כוללת את מיקה בר-און (אלמנתו של מודי), ענת זלצר (שותפתו ליצירת הסדרות "הכל אנשים" ו"במדינת היהודים"), עו"ד שימי קדוש (מנהלו האישי ושותפו לדרך של מודי), העיתונאית מירי נבו (נציגת ערוץ הספורט), העיתונאי טל שורר (נציג הוועד מנהל של ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל), וחגית בן יעקב (יו"ר הפורום הדוקומנטרי בישראל). איש העסקים עופר גריל ישמש כמשקיף בוועדה.

מודי בר-און
מודי בר-און

מנכ"ל ארגון העיתונאים והעיתונאיות, אלי גרשנקרוין, מסר: "השנה יוענק בפעם הראשונה פרס ייעודי על עשייה עיתונאית מצטיינת בתחום הספורט. מטרת הפרס לעודד עבודה עיתונאית ותקשורתית מקורית בתחום הספורט, ברוח פועלו של היוצר ואיש התקשורת מודי בר-און ז"ל.  בשיקולים למתן הפרס יינתן יתרון ותשומת לב מיוחדת לעבודות שמתיישבות עם רוחו של מודי בר און, ערכים של נתינה, חשיפת עוולות ומיקוד בפריפריה חברתית וגיאוגרפית".

מנכ"ל ומייסד שבח הנדסה, עופר גריל, מסר: "מעבר לחברות ארוכת השנים, והאהבה המשותפת לספורט, למודי היה צד שהציבור לא הכיר והוא הנתינה העצומה שלו, וכן קידום וטיפוח דור העתיד. יחד עם המשפחה והשותפים הנוספים, הגענו למסקנה שההנצחה הראויה ביותר של מודי כאיש תקשורת פורץ דרך תהיה בהענקת פרס על שמו. דרכו הייחודית של מודי חיברה את הספורט בכלל ואת זה הישראלי בפרט עם עולמות תוכן שונים ומגוונים שבזכותם הצפייה בספורט באמת הפכה לתרבות".

בר-און היה איש תקשורת ותיאטרון, שחקן, במאי, מורה, תסריטאי, כותב ויוצר תוכן תיעודי. הוא החל את דרכו כסטנדאפיסט, ובתחילת שנות ה-90 הצטרף לצוות הכותבים של תוכנית הטלוויזיה "החמישייה הקאמרית". בנוסף הוא כתב וביים מחזות, ואת דרכו בערוץ הספורט החל בשנת 1994. בר-און הנחה במשך שנים רבות את אולפן ליגת האלופות בערוץ, ובשנים האחרונות הגיש גם את אולפן המשחק המרכזי בליגת העל.