איש התקשורת מודי בר-און הלך לעולמו בגיל 59

לאחר שהתמודד בחודשים האחרונים עם מחלה קשה, מנחה הטלוויזיה הוותיק שהיה מזוהה בעיקר עם אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט נפטר בבית החולים איכילוב. בר-און היה גם תסריטאי, עיתונאי, שחקן ובמאי, והוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. רה"מ בנט: "הקפיד להישאר תמיד בגובה העיניים, גם כשטיפס והגיע ללב הקונצנזוס הישראלי"

מודי בר-און
מודי בר-און | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

איש התקשורת מודי בראון הלך לעולמו היום (שני) בגיל 59, לאחר שבחודשים האחרונים התמודד עם מחלה קשה. בר-און היה מנחה טלוויזיה שהיה מזוהה בעיקר עם אולפן ליגת האלופות בערוץ הספורט, וכן היה תסריטאי, עיתונאי, שחקן, קומיקאי, במאי תיאטרון ויוצר טלוויזיה.

בחודש ינואר השנה הודיע ערוץ הספורט כי בר-און מתמודד עם סיטואציה רפואית מורכבת ו"מטפל בזה בצורה יסודית ומקצועית", לאחר שנעדר מהשידורים. בגמר ליגת האלופות שנערך בשבת האחרונה, ושודר בערוץ הספורט, קריין בר-און קטע מעבר ממיטתו בבית החולים.

ראש הממשלה נפתלי בנט הספיד את בר-און בחשבון הטוויטר שלו: "מודי בר-און היה הישראלי שכולנו אהבנו לראות. הילד החייכן מנשר, בן לפועל במפעל המלט וניצולת שואה, שהקפיד להישאר תמיד בגובה העיניים, גם כשטיפס והגיע ללב הקונצנזוס הישראלי".

עוד כתב בנט: "בלי עניבה, חייכן, צנוע, בקיא, אוהב ארצו ועמו. איש תרבות, שדרן ספורט ותסריטאי מוכשר, שגרם לכולנו לצחוק יחד מול החמישיה הקאמרית ולהתלהב יחד ממשדר כדורגל. דמותו הייחודית תחסר בנוף התרבות הישראלית. שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו, חבריו והקולגות. יהי זכרו ברוך".

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר: "עצב גדול על לכתו של איש הטלויזיה, התרבות והספורט מודי בר און. במהלך עשרות השנים האחרונות תפקידיו של מודי בכל ערוצי התקשורת והבמות כמגיש, ככותב וכבמאי הגיעו לכל בית בישראל וייזכרו למשך שנים רבות בזכות הצבע הייחודי שלהם. ההגשה האינטלגנטית, המעמיקה והרחבה של מודי בשידורי ערוץ הספורט יחסרו לכולנו ובעיקר לעשרות אלפי הצופים שחיכו לשמוע אותו בכל פעם מחדש. תנחומים למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

מודי בר-און
מודי בר-און

בר-און החל את דרכו כסטנדאפיסט, ובתחילת שנות ה-90 הצטרף לצוות הכותבים של תוכנית הטלוויזיה "החמישייה הקאמרית". בנוסף הוא כתב וביים מחזות, ואת דרכו בערוץ הספורט החל בשנת 1994. בר-און הנחה במשך שנים רבות את אולפן ליגת האלופות בערוץ, ובשנים האחרונות הגיש גם את אולפן המשחק המרכזי בליגת העל.

יחד עם ענת זלצר יצר בר-און כמה תוכניות דוקו, ביניהן הסדרות "הכל אנשים", "במדינת היהודים", "כביש 90" ו"שיעור מולדת". בין השנים 2015-2003 שימש בר-און כפרזנטור של בנק דיסקונט, ובנוסף הוא לימד קולנוע במכללה האקדמית ספיר. בר-און הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הלווייתו תיערך מחר בשעה 17:30 בבית העלמין "בשביל מנוחה נכונה" בראשון לציון.