"הנחמה לנשיא יכולה לבוא מאיתנו": מרים פרץ ספדה לנחמה ריבלין

בריאיון לחדשות 13 סיפרה כלת פרס ישראל על רעיית הנשיא, שהלכה לעולמה ערב יום הולדתה ה-74. "אישה אצילה, יפת נפש, שידעה להקשיב לקולות אחרים - על אף שהחזיקה בעמדות ברורות ומובהקות"

זמן צפייה: 00:38

מרים פרץ, ששכלה שניים מבניה, פנתה היום (רביעי) לציבור הישראלי בבקשה לתמוך בנשיא ראובן רובי ריבלין שאיבד אתמול את אישתו נחמה בערב יום הולדתה ה-74: "הנחמה לנשיא יכולה לבוא מאיתנו. הוא איבד את נחמה שלו, אבל אנחנו יכולים להיות הנחמה שלנו באמצעות ההתנהלות שלנו, בשיח ובדיבור. כך נוכל להעניק כוחות לנשיא האהוב שלנו", אמרה פרץ, כלת פרס ישראל לשנת 2018, בריאיון ל"העולם הבוקר".

פרץ העידה על אופייה של אשת הנשיא: "נחמה הייתה אישה מיוחדת, אצילה, יפת נפש. באחד מאירועי ההורים השכולים, היא ישבה ודיברה איתנו, וחיבקה כל אחת. היו שם נשימות קשות, אבל ליבה הכיל כל אדם באשר הוא".

עוד אמרה כלת פרס ישראל כי נחמה ייצגה את מה שחסר בפוליטיקה הישראלית: "באווירה ששוררת בארץ היום, אנחנו צריכים קצת צניעות. כלומר, היכולת להקשיב לאחר. נחמה הייתה מאוד חזקה בזה, היא נתנה מקום לקולות אחרים. למרות שהייתה לה עמדה ברורה ואמירה מובהקת, אבל היא התנהלה בצניעות".

מרים פרץ
מרים פרץ | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

היום: נחמה ריבלין תובא למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל

"רובי ונחמה הבינו זה את זה": חבריה של הגברת הראשונה מספרים

"היה לי מאוד קשה": כשנחמה ריבלין ניסתה להתרגל לבית הנשיא

 

נחמה ריבלין בריאיון המשותף של ראובן ריבלין ושלה עם גיל ריבה
נחמה ריבלין בריאיון המשותף של ראובן ריבלין ושלה עם גיל ריבה | צילום: החדשות 13

בהתייחס לבחירות הקרבות ביקשה פרץ: "בואו נפסיק עם המילים הנוראיות על כולם. אמרנו את כל לשון הרע שאפשר לומר, ועכשיו קצנו מזה.", וביקשה מהפוליטיקאים, "הציגו חזון, מהות. הראו לנו איך תיראה המדינה".

בשעה 14:00 יוצב ארונה של ריבלין, שהלכה כאמור אתמול לעולמה, בתיאטרון ירושלים, שם יוכל הציבור הרחב לעבור על פניו ולחלוק לה כבוד אחרון. בשעה 17:15 ייצא מסע הלוויה להר הרצל, שם ינשאו דברי הספד. בשעה 18:00 יפתח טקס ההלוויה בחלקת גדולי האומה. לבקשת המשפחה, מתוך הוקרה על הליווי והאהבה שהעניקו אזרחי ישראל לריבלין בימי מחלתה, תתאפשר כניסה חופשית לציבור אל שני הטקסים.

הנשיא ובני משפחתו יקבלו ביקורי תנחומים בבית הנשיא מחר, בין השעות 10:00 - 13:00 ובין 16:00 - 19:00, וכן ביום שישי בין השעות 10:00 - 14:00.

נחמה ריבלין
נחמה ריבלין | צילום: דוברות בית הנשיא

ברחבי הקשת הפוליטית ביכו את מותה של רעיית הנשיא. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "יחד עם כל אזרחי ישראל, רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין. כולנו התפללנו לרפואתה במהלך התקופה האחרונה בה נלחמה בגבורה ובתעצומות נפש על חייה. אנו שולחים תנחומים מעומק ליבנו לנשיא המדינה ולכל בני משפחתו. יהי זכרה ברוך".

יו"ר כחול לבן בני גנץ ספד לאשת הנשיא וכתב: "עם לכתה לעולמה של אשת הנשיא, הגברת נחמה ריבלין ז"ל, סיעת כחול לבן מרכינה ראש ומשתתפת באבלו של נשיא המדינה ומשפחתו. נחמה היתה אשה נפלאה, מאירה פנים נוכח כל קושי ומושא להערכת החברה בישראל כולה. יהי זכרה ברוך".

גם יו"ר הכנסת יולי אלדשטיין נפרד מריבלין: "בשמי ובשם כל כנסת ישראל, חברי הכנסת והעובדים, אני משתתף בצערם העמוק של חברי, נשיא המדינה ראובן ריבלין ומשפחתו. באישיותה המיוחדת ובמאור פניה השפיעה נחמה על כל מי שבאה איתו במגע. היא תחסר לכולנו. יהי זכרה ברוך".

הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה בויאטנם
הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה בויאטנם | צילום: קובי גדעון, לע''מ

"המומים וכואבים את לכתה של נחמה ריבלין", כתב יו"ר העבודה אבי גבאי, "שולח חיבוק ותנחומים לנשיא ולבני משפחתו. הצניעות ואהבת האדם של נחמה ילוו אותנו תמיד. יהי זכרה ברוך". שרת המשפטים לשעבר איילת שקד כתבה: "יחד עם כל אזרחי ישראל אני משתתפת בצערו של נשיא המדינה ראובן ריבלין על פטירת רעייתו נחמה. בני הזוג ריבלין היו דוגמה לזוגיות מופתית ואהבת אמת. זכיתי להכיר את נחמה בשנים האחרונות וגיליתי אישיות לתפארת עם אהבה עצומה למדינה ולאזרחי ישראל. יהיה זכרה ברוך".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הספיד וכתב: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של רעיית הנשיא ראובן ריבלין, הגב' נחמה ריבלין. בשמי ובשם רעייתי אלה, אני שולח תנחומים לנשיא ולמשפחתו. נחמה תזכר לעד כאשת חיל, צנועה, בעלת לב רחב ונתינה אין סופית לזולת. יהי זכרה ברוך".