האוצר נגד רגב: עבודות הרכבת הקלה מתעכבות בשל עניין פוליטי

לאחר שמשרד התחבורה כבר הסכים לפנות בכוח כמה תושבי כפר שלם, המתגוררים באזור תוואי הקו הסגול, החליטה השרה למשוך את ההחלטה. האוצר: "אין הצדקה"; רגב: "שיקול מקצועי" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:20

העבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה היו אמורות להתחיל כבר לפני כמה חודשים - אולם זה לא קרה. על פי גורמים ששוחחו עם חדשות 13, הסיבה לכך היא לחץ פוליטי שהופעל על שרת התחבורה מירי רגב. כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13.

תוואי הקו הסגול, אשר עתיד לעבור בין היתר באזור אור יהודה וקריית אונו, דורש פינוי של כמה בתים באזור כפר שלם שבדרום תל-אביב. עם רוב התושבים הצליחה המדינה להגיע להסכם, אולם יש חלק שעדיין מסרבים לעזוב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הראשונים להתחסן: רה"מ, נשיא המדינה ובכירי מערכת הבריאות

האצה ממשית במגעים בין ישראל לחמאס לעסקת שבויים תמורת חיסונים

רשתות המסחר נגד מתווה הממשלה: "לא ריסון מהודק, ריסוק מבורדק"

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: חדשות 13

המדינה - יחד עם בית המשפט העליון והדרג המקצועי במשרד התחבורה, החליטו כי לסרבנים לא מגיע פיצוי נוסף, כך שהעבודות היו צריכות כבר, כאמור, להתחיל - אלא שאז הגיעה רגה ומשכה את הסכמת המשרד.

חלק מאותם תושבי כפר שלם מיוצגים על ידי אנשים עם השפעה גדולה בליכוד. לאחרונה, התקיימה ישיבה בין הנציגים לבין חברת נת"ע שאחראית על בניית הרכבת, שלאחריה קבעה רגב שיש לסגת מההסכמה לפנות את הסרבנים.

הרכבת הקלה בתל אביב - הדמיה
הרכבת הקלה בתל אביב - הדמיה | צילום: יח''צ

במשרד האוצר סבורים כי מדובר בעניין פוליטי, ובחודש אוקטובר שלחו מכתב חריף לשרה שבו האשימו אותה במצב שנוצר: "משרד התחבורה התחייב לפתרון תוך ימים - חלפו כמעט חודשיים. אנחנו לא רואים כל הצדקה מקצועית להמשך העיכוב. כל עיכוב נוסף עלול לגרור עלויות משמעותיות לדחייה במועד ההפעלה ואפשרות לקיים מעל 200 אלף נסיעות ביום".

מהשרה רגב נמסר בתגובה: "מנכ"ל המשרד לא 'משך את חתימתו' אלא ביקש לנקוט את כל המאמצים למצות כל אפשרות לפינוי בהסכמה. כל ניסיון לשוות ממד מפלגתי לשיקוליה של השרה רגב נעדר כל תימוכין בעובדות, ועשיית גורמי המשרד ובראשם השרה נשענת על שיקולים מקצועיים בלבד".