הטניסאי בן ה-15 הגיש שוב בקשה לאזרוח: "חולם לייצג את ישראל"

מילאן מאטוביץ', בנו של הכדורגלן דושאן מאטוביץ' שזכה באליפות עם עירוני קריית שמונה, נחשב ל"עילוי" בתחומו, אך בקשתו לאזרחות ישראלית נדחתה ע"י שרת הפנים שקד. כעת הוא מגיש בקשה נוספות ואומר לחדשות 13: "אני מרגיש ישראלי"

זמן צפייה: 04:16

מילאן מאטוביץ' בן ה-15 נחשב ע"י מומחי טניס כ"עילוי" במשחק, כלומר שחקן בעל פוטנציאל לשחק ברמות הגבוהות ביותר, אך בקשתו לאזרוח בישראל נדחתה. בשיחה עם חדשות 13 אומר היום (חמישי) מילאן: "אני מרגיש ישראלי, חי כאן יותר מגיל 5, יותר מעשור, החלום שלי הוא לייצג את ישראל בתחרויות בינלאומיות".

בכירי ענף הטניס בישראל הגדירו את מאטוביץ' כ"דג'וקוביץ' הבא". הוא נולד בסרביה, ומאז 2011 הוא חי בישראל עם משפחתו. אביו, הכדורגלן דושאן מאטוביץ', הגיע לישראל בקיץ 2011 כשחתם בעירוני קרית שמונה, עמה הוא זכה באליפות היסטורית, היחידה בתולדותיה. מאז, הספיק גם לשחק בין היתר בבית"ר ירושלים והפועל כפר סבא, ולשמש כעוזר מאמן בקבוצת בני סכנין בליגת העל.

לפני מספר חודשים הגיש מאטוביץ' לשרת הפנים איילת שקד בקשת אזרוח לו ולמשפחתו, אליה צורפה המלצת שר התרבות והספורט חילי טרופר לאישור התושבות של דושאן ובנו מילאן. לצערו, בקשה זו נענתה בשלילה, בטענה שחלק מבני המשפחה לא מתגוררים בארץ ומשום שבשנת 2018 עזב דושאן את ישראל למספר חודשי עבודה בבלארוס.

מילאן מאטוביץ' עם אביו דושאן
מילאן מאטוביץ' עם אביו דושאן

כעת, מגיש מאטוביץ' בקשה נוספת באמצעות עורך הדין תומר ורשה. הוא ובנו מילאן חולמים שהבקשה תאושר. לדבריהם, הבקשה הקודמת הוגשה בתקופת הקורונה, בזמן בו חלק מבני המשפחה שהו בחו"ל, תוך שהם מלווים את מילאן בתחרויות טניס ברחבי תבל, ולא מטעמים אחרים. בזמן הזה, האב דושאן המשיך לעבוד בארץ באופן רציף.

עורך הדין תומר ורשה אישר את הפרטים ומסר: "משפחת מאטוביץ׳ ממתינה ששרת הפנים תבחן בקשתה בלב פתוח, כפי שנעשה ביחס לספורטאים אחרים שמעמדם אושר. מילאן הצעיר זקוק למעמד כדי לממש את הפוטנציאל שלו, כפי שצופים לו מומחי הענף, ואנו פונים מכאן לכבוד השרה שתסייע לספורט הישראלי לבלוט גם בענף הטניס".

מרשות האוכלוסין לא נמסרה תגובה.