שבועיים לפני יום הולדתה ה-11: מיכל מחכה להשתלת לב מלאכותי

לפני כחודש התלוננה מיכל לביא על כאבים בחזה, ובביה"ח גילו שהיא סובלת מאי ספיקת לב. מצבה הידרדר, וכעת היא מורדמת ומונשמת - מחכה ללב שיציל את חייה. "אמרו שאם לא נתערב - היא תמות"

זמן צפייה: 02:13

בעוד שבועיים מיכל לביא אמורה לחגוג יום הולדת 11, אבל היום היא מורדמת ומונשמת בבית החולים שניידר שבפתח תקווה כשהיא ממתינה להשתלת לב שעשויה להציל את חייה. "אני חושבת שאנחנו בסרט, שעוד שנייה היא תתעורר", סיפרה אימה תמר. "שאולי טעו וכל המדדים הם לא שלה בכלל. אני לא מצליחה להבין איך הגענו למצב ההזוי הזה?".

לפני כחודש מיכל התלוננה בלילה על כאבים בחזה. הוריה מיהרו להבהיל אותה לבית החולים, שם גילו שבתם סובלת מאי-ספיקת לב. מאז, מצבה הידרדר מהר מאוד. "אנחנו עדיין לא מעכלים. זה קרה כל כך מהר", אמרה אמה תמר, "רק אתמול שמענו על זה בפעם הראשונה וכבר אנחנו בתוך זה. לא הספקנו לעכל וכבר אמרו לנו שצריך להרדים. לא הספיקו להרדים וכבר אמרו שצריך לחבר למכונות מלאכותיות. שהלב שלה ממש לא יכול להמשיך לתפקד ושאם אנחנו לא נתערב אז היא פשוט תמות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חיבל במחסום, פרץ למסילה - ויידה אבנים על הרכבת • תיעוד

דוחף ומכה בחוזקה: צעיר הואשם בתקיפת קשישים בקריית גת • תיעוד

"הכי נכונים שיש": יום החתונה המרגש של חזאי חדשות 13 ובן זוגו

Fammwu
מיכל לביא ואימה תמר | צילום: חדשות 13

תמר מספרת שטניס היה מרכז חייה של מיכל. היא הקפידה להגיע למרכז הטניס בראשון לציון, לא החמיצה אף אימון וניסתה לנצח בכל טורניר. "זו ילדה שהיא מובילה חברתית, הולכת לצופים, תלמידה מבריקה ומצטיינת. היא ילדה מיוחדת. לא היו שום סימני אזהרה בדרך".

Michsn
מיכל לביא, ממתינה להשתלת לב | צילום: חדשות 13

ביום שישי הקרוב יושתל בגופה של מיכל לב מלאכותי שיגיע במיוחד מבריל. תמר מקווה שעד יום הולדתה היא תפקח עיניים ותשוב להיות הילדה החייכנית, הספורטיבית והאהובה שהיא מכירה. "החיים של הבית שלי תלויים במכונה, שאני מקווה שתצליח לשמור ולהאריך את החיים שלה עד שיימצא לה לב. זו באמת ילדה בריאה, שמחה, שאנחנו לא מבינים איך פתאום זה קרה".