ביקורת נגד מייקל לואיס שרכב עירום וללא קסדה: "חוסר אחריות"

בעקבות פניית חדשות 13, דרשה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מהדוגמן להסיר מהאינסטגרם את הסרטון המסוכן: "46 רוכבי אופנוע נהרגו השנה - חשש שצעירים יחקו התנהגותו". לואיס סירב להתנצל

זמן צפייה: 02:22

הדוגמן והשחקן מייקל לואיס הצליח שוב לעורר סערה לאחר שפרסם אתמול (שלישי) סרטון חושפני בחשבון האינסטגרם שלו, שבו הוא נראה רוכב על אופנוע ללא בגדים וללא קסדה – בניגוד לחוק. לצד הסרטון שהפך לוויראלי וזכה לתפוצה רחבה, כתב לואיס: "כשאומרים תהיה לראש ולא לזנב – הכוונה להיות מוביל ולא מובל. בשביל להיות מוביל צריך ראש פתוח, בשביל להוביל צריך לעמוד מאחורי מה שאני עושה, לעשות מה שבא לי ואיך שבא לי כי אני לא מפחד ממה שיגידו".

לאחר צפייה בסרטון, שבו מוצגת התעלמות מכללי הבטיחות, פנתה חדשות 13 לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), שדרשה מהסוכנת של לואיס, זוהר יעקובסון, להסיר את הסרטון: "הרלב"ד רואה בחומרה את הסרטון שהעלה לואיס. אין שום דבר הקשור ב'מובילות' ברכיבה על אופנוע באופן לא בטוח ולא חוקי, ללא קסדה ואמצעי מיגון, כש-46 רוכבי אופנוע איבדו את חייהם על הכביש מתחילת השנה".

מייקל לואיס בעירום מלא
מייקל לואיס בעירום מלא | צילום: טוויטר

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נהרגים יותר בכביש ומרוויחים פחות: הפערים בין הפריפריה למרכז

בשל גל הרציחות: ארדן יכנס דיון חירום עם המשטרה והמשותפת

ליברמן: "אם לא תהיה פריצת דרך במו"מ – נניח הצעה משלנו"


בהודעת הרלב"ד נכתב גם כי "להיות מוביל זה לשאת באחריות להתנהגות שלך כלפי מי שעוקב אחריך. סרטון כזה הוא ההיפך ממובילות, הוא חוסר אחריות כלפי עצמך וכלפי אחרים שייתכן שיעקבו אחריך או יחקו אותך. למשל, בני נוער לפני הוצאת רישיון על אופנוע או קטנוע שעלולים לחשוב שזה 'מגניב' להתנהג כך".

בתגובה לביקורת, כתב לואיס בחשבון הפייסבוק שלו: "כשאני מתפשט, אני מסיר מחסומים ומסיכות בשביל להעביר מסר - חופש. כשצילמתי את הסרטון עם האופנוע עשיתי זאת תחת הפקה מסודרת ומאובטחת, ללא תנועה ובמקום בטיחותי. לא עודדתי רכיבה לא בטוחה, עודדתי לחופש ביטוי. אני אמן וזה חלק מהיצירה שלי. זה האני מאמין שלי".

מייקל לואיס
מייקל לואיס | צילום: יחצ