שורדת הנובה שיראל גולן אותרה ללא רוח חיים: "סבלה מפוסט טראומה"

הותר לפרסום כי שורדת מסיבת הנובה שיראל גולן אותרה היום ללא רוח חיים בנסיבות טראגיות, בביתה באזור השרון. היום היא ציינה את יום הולדתה והיא רק בת 22. ממשפחתה נמסר כי שיראל "סבלה מפוסט טראומה" - ולטענתם "לא קיבלה טיפול ראוי"

שיראל גולן
שיראל גולן | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שורדת הטבח במסיבת הנובה שיראל גולן אותרה היום (ראשון) ללא רוח חיים בנסיבות טראגיות, בביתה באזור עמק חפר. היום היא ציינה את יום הולדתה, והיא רק בת 22. ממשפחתה נמסר כי שיראל סבלה מפוסט טראומה בעקבות אירועי 7 באוקטובר וטענו כי "לא קיבלה טיפול ראוי". אח של שיראל, אייל, כתב בחשבון האינסטגרם שלו: "אחותי הקטנטונת, אוהב אותך לעד, מקווה שכעת את נחה".

ישראל חסיד, דובר זק"א, אמר: "מדובר במקרה מאוד קשה ומורכב, מתנדבי זק״א מצוות נתניה שהגיעו לזירה טיפלו בכבוד המת, וליוו את בני המשפחה בשעתם הקשה והכואבת שהגיעו למקום".

שיראל גולן
שיראל גולן

רנה, אח של רמו סלמאן אל-הוזייל שחילץ את שיראל מאתר הטבח ב-7 באוקטובר, ספד לה: "שיראל גולן ז״ל, אחת מהחילוצים הראשונים של רמו אחי ב-7 באוקטובר. הפכנו למשפחה אחת אחרי האיחוד עם קבוצת ווצאפ ושיחות יום יומיות ומפגשים וגם דאגנו לך כשלא ענית. תמיד בסוף ענית שהכל בסדר, אבל הפעם לא ענית. סליחה שיראל שלא ראינו את הנורות האדומות. סליחה שהמדינה לא דאגה לכם ניצולי הנובה".

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה באתר המסיבה ברעים
הנצחת הנופלים באתר הטבח בפסטיבל נובה | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

"סליחה שהיית צריכה לעבור את הסבל הזה לבד של כל המראות שראית", הוסיף וכתב: "שלא היה מי שיראה אותך מגופי הממשלה ועזר לך כמו שצריך. רמו התקשר אליי בדיוק שיצאתי מהעבודה בדרך הביתה, חשבתי שבא לבקר, ואז הוא אמר לי שאת כבר לא איתנו. שלא יכלת לסבול יותר. לא האמנתי. אייל אח שלי בלב איך אמרת לי: "אחותי נרצחה פעמיים". המילים האלו שברו אותי. אחותך נרצחה פעמיים, ב-7 באוקטובר נפשה התרסקה, היום היא כבר לא עמדה בזה".

אם אתן.ם או מישהו קרוב חווים מצוקה - אל תישארו לבד. עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים, 24/7, באנונימיות ובאופן מיידי. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ במספר 052-8451201.