בעקבות התפשטות הקורונה: טקסי יום הזיכרון ייערכו ללא קהל

בשל התפרצות הנגיף, השר בנט החליט כי יבוטלו האירועים בבתי העלמין לזכר חללי מערכות ישראל, בעוד הטקסים ברחבת הכותל ובהר הרצל יתקיימו כמתוכנן, אך ללא צופים ויועברו בשידור חי בתקשורת

זמן צפייה: 00:19

מגפת הקורונה: בעקבות התפרצות הנגיף, שר הביטחון נפתלי בנט החליט היום (שלישי) כי טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בסהר הרצל וברחבת הכותל יתקיימו כמתוכנן, אך ללא קהל, ויועברו בשידור חי בתקשורת. נוסף על כך, הטקסים בבתי העלמין ברחבי הארץ יבוטלו, ובמקומם יוצב "משמר נר" של חיילי צה"ל עם אמירת קדיש.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום כי מספר חולי הקורונה בישראל עלה ל-304. חמישה מהם החלימו ושוחררו לביתם, ארבעה במצב קשה ו-11 במצב בינוני. מרבית החולים מאושפזים במחלקות מבודדות בבית החולים שיבא בתל השומר, בית החולים השרון בפתח תקווה ובית החולים מאיר שבכפר סבא. 46 חולים במצב קל מצויים באשפוז בית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוך עקיפת פיקוח הכנסת: הממשלה אישרה לאכן חולי קורונה

מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-304; חמישה החלימו

עיקר המחלוקת במו"מ לאחדות: משך כהונת נתניהו כראשון ברוטציה

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

אמש הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על שורת הגבלות נוספות, במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה, בראשם מעבר המגזר הציבורי למתכונת חירום וצמצום העבודה במגזר הפרטי. כמו כן, הוחלט לשקול הסגר מקומי על יישובים שבהם התפרץ הנגיף ולהפעיל מעקב דיגיטלי אחרי אזרחים - במטרה להתחקות אחר צעדיהם של חולי הקורונה. "הממשלה הלילה תקנות לשעת חירוטם שתאפשר צעדים דיגיטליים למאבק בקורונה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "כל השרים ביקשו פיקוח קפדני על זה כדי שלא יעשה בכלי שימוש לרעה, הערב נאשר זאת לפרק מוגבל של 30 יום".

"כל מנכ"ל בשירות הציבורי יודיע לעובדים מי מגיע, מי עובד מהבית ומי יצא לחופשה. זה יכנס לתוקף ברביעי בבוקר. העובדים יצאו לחופשה מוקדמת על חשבון ימי חופשה", אמר. "בנוסף, נעביר את המגזר הפרטי למתכונת מצומצמת. העסקים והחברות מתבקשים לצמצם את מספר העובדים במקום העבודה ב-70 אחוז. הערב אנחנו מעמידים רשת ביטחון כלכלית לכל אזרחי ישראל נשאיר שירותים חיוניים במתכונת מלאה, קודם כל סופרים ומרכולים. אין בעיה של מזון ואין סיבה להתנפל את המדפים".