חרות נהרגה מפגיעת אוטובוס, אביה התבשר על כך כשעבד בביה"ח

אוטובוס פגע בחרות ליבוביץ', בת חצי שנה, ברחוב קרן היסוד שבירושלים. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ראשוני ופינה אותה לבית החולים שערי צדק שבעיר כשהיא סובלת מחבלת ראש, מורדמת ומונשמת. שעות ספורות לאחר מכן נקבע מותה

חרות ליבוביץ'
חרות ליבוביץ' | צילום: באדיבות המשפחה

חרות ליבוביץ', תינוקת בת חצי שנה, נהרגה היום (שני) מפגיעת אוטובוס ברחוב קרן היסוד בירושלים. צוות של מד"א שהגיע למקום העניק לה טיפול רפואי ראשוני ופינה אותה לבית החולים שערי צדק שבעיר כשהיא סובלת מחבלת ראש ומצבה הוגדר אנוש, אך שעות ספורות לאחר מכן הודיע בית החולים כי מאמצי הרופאים להצילה עלו בתוהו - ומותה נקבע.

אביה של התינוקת הוא אח בבית החולים שערי צדק, והוא שמע על התאונה הקשה כשהיה במשמרת. הלווייתה של התינוקת תתקיים הלילה ב-23:00 בבית ההספד "קהילת ירושלים" בהר המנוחות שבגבעת שאול. במשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה כתוצאה מהתאונה.

פאראמדיק מד"א ליאור לוי סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. התינוקת שנפצעה באורח קשה שכבה על הכביש סמוך לעגלה כשהיא מחוסרת הכרה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל מתן תרופות, הרדמה, והנשמה. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים".

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "נסיבות התאונה הקשה נבדקות בשעות אלה על ידי משטרת ישראל. ניתן לציין בסבירות רבה שמצלמות אשר תיעדו את התאונה מלמדות שנהג האוטובוס נסע באור ירוק מלא בעוד שהאם חצתה את הכביש באור אדום מבלי להבחין באוטובוס החולף אשר פגע בעגלה ככל הנראה בצידה. אנו סומכים על בוחני התאונות של מחוז ירושלים שישלימו את בדיקת התאונה ונסיבותיה".

על-פי עמותת אור ירוק, תשעה ילדים בגילי 0-14 נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים, חמישה מהם פעוטות בגילי 0-4. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "הלב נשבר ואני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה השכולה. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים בהשוואה למדינות המתקדמות. כ-30 ילדים נהרגים בכל שנה בממוצע בתאונות דרכים-כיתת לימוד שלמה שנמחקת. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יכולים להישאר אדישים לנתונים הקשים והטראגיים הללו. על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת תכנית אסטרטגית לצמצום תאונות הדרכים בשיעור של 50%. בכל יום שעובר והתכנית לא יוצאת לפועל עוד ועוד ילדים חשופים לסכנה בכבישים. הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ואני דורש ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לפעול על מנת להציל את חיי הילד הבא".