סוחרים במחנה יהודה בלי חשמל מאתמול: "מי יחזיר את הסחורה?"

אספקת הזרם לחלק מהדוכנים בשוק הירושלמי פסקה אתמול ב-17:00, וטרם תוקנה. הרוכלים נאלצו להיפטר מסחורה - וספגו הפסדים. בחברת החשמל אמרו כי הצפי הראשוני לתיקון, "ככל הנראה היום בשעות הצהריים המוקדמות"

זמן צפייה: 02:37

סוחרים ובעלי חנויות רבים בשוק מחנה יהודה שבירושלם נאלצים להתמודד מאז אתמול (שלישי) עם תקלה בתשתיות. בעקבות זאת, נפגעה אספקת החשמל לחצי מהחנויות בשוק החל מ17:00, ורוכלים נאלצו לזרוק מזון ולספוג הפסדים של אלפי שקלים.

"אמרו לנו מאתמול שזה יימשך רק כמה שעות, שהם מנסים לפתור את הבעיה. חברת החשמל לא מגיעה והעירייה גם לא מגיעה, כל הסחורה שלי כבר זבל", סיפר עופר, בעל מעדנייה בשוק. הוא הוסיף: "כל החנות שלי מסריחה, כל הגבינות הקשות כבר עם עובש, זרקנו הכל לפח. מי יחזיר לי את כל הסחורה הזו? אני לא אספוג את זה. מנסים להשתיק את הכול כשהתיירים מגיעים - אבל יש בעיה. למה מחביאים?".

מיו״ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן נמסר: "ועד הסוחרים נמצא בקשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים בחברת החשמל כדי לקבל אינדיקציה מדויקת לגבי המועד בו ישוב לפעול החשמל בכמה מרחובות השוק. הפסקות החשמל בשוק, הפכו לדבר שכיח ומטריד מאוד הפוגע להתנהלות השוטפת של העסקים הפועלים בו. אנו ערים לכך שהתשתיות ישנות מאוד ולחלקן אף הגישה אינה מתאפשרת, יחד עם זאת, מצפים כי חברת חשמל שפועלת באינטנסיביות על מנת לסיים את התקלה, תבנה תוכנית פעולה אשר תוביל לכך שהתקלות החוזרות יהיו שייכות לנחלת העבר".

מחנה יהודה
בסטת ירקות בשוק מחנה יהודה | צילום: רון ירקוני יחסי ציבור

בעקבות התקלה בשוק, נמסר מחברת החשמל: "צוותי חברת החשמל הגיעו מיידית למקום כדי להחזיר את אספקת החשמל לסוחרים, זאת, תחת תנאי שטח קשים במיוחד - ארונות חשמל חסומים בסחורה של דוכני השוק ונגישות בעייתית. התברר שלא היתה אפשרות להעמיד גנרטור בשל תנאי השטח, כמו כן בתוואי הכבלים של חברת החשמל נמצאו תשתיות נוספות . משעות הבוקר צוותי החברה ממשיכים בחפירה ובתיקון של לפחות 4 כבלים שנמצאו תקולים. כבל אחד כבר תוקן וחזר חשמל חלק"

עוד נמסר כי "צפי ראשוני לתיקון כלל הכבלים, ככל הנראה, בשעות הצהריים המוקדמות. חברת החשמל בקשר עם נציגות הסוחרים ומתנצלת על אי הנוחות. כאמור, הצוותים בשטח עושים כל שניתן על מנת לספק חשמל כבשגרה".