בתום מאמצי חיפוש: אותרה גופתו של צעיר שטבע באגם ברמת הגולן

צעיר כבן 18 נכנס למאגר מים סמוך למעלה גמלא באזור הצפון ונעלמו עקבותיו. כוחות חילוץ רבים הוקפצו לאזור - ובתום מאמצי חיפוש הוא אותר ונמשה מהמים ללא רוח חיים

זמן צפייה: 00:08

בתום מאמצי חיפוש נרחבים, הערב (שלישי) נמצאה גופתו של צעיר כבן 18 שנעדר משעות הצהריים לאחר שנכנס לאגם מעלה השחר הסמוך למעלה גמלא ליד כביש 92 ברמת הגולן ונעלמו עקבותיו.

עד ראייה שניסה לעזור לצעיר סיפר לחדשות 13 כי הצעיר חש במצוקה, ולאחר שלא הצליח לחלץ אותו מהמים הוא יצא להזעיק עזרה, אך כשחזר למקום נעלמו עקבותיו של הצעיר. למקום הוקפצו כוחות חילוץ ויחידת "להבה" של שירותי כבאות והצלה, העוסקת בחילוצים מיוחדים, והם החלו בחיפושים אחר הנעדר. צוללני כיבוי אש איתרו אותו ומשו אותו מהאגם כשהוא ללא סימני חיים.

פראמדיק מד"א אלי בן סימון וחובש רפואת חירום במד"א אמיר בטחיש סיפרו: "כשהגענו לשטח סמוך לאגם חברנו למספר נערים שסיפרו לנו שצעיר שהיה יחד איתם במים טבע והם חוששים לחייו. צוללנים מהיחידה לחילוצים מיוחדים של כיבוי אש שהגיעו למקום נכנסו למים ולאחר חיפושים משו מהמים את הצעיר כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. אנחנו שבים וקוראים לציבור הרחב לרחוץ אך ורק בבריכות ובחופי רחצה מוכרזים ובשעות הפעילות של שירותי ההצלה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308151702' autoplay='0' credit='' desc='מפקד יחידת להבה על פעולות החילוץ' poster='' kid='1_cxe8mfvx' duration='53']

חיים אוטמזגין, מפקד היחידות המיוחדות של זק"א, סיפר: "בשעות הצהרים התקבלה במוקד זק"א בקשת בני משפחתו וחבריו של נער צעיר לסייע בסריקות אחר חברם, נער כבן 18 שנקלע למצוקה ונעדר במהלך בילוי במאגר המים. מתנדבים מיחידת הצוללים של זק"א המצויים בכוננות מוגברת בימי בין הזמנים, הוזעקו לסייע למשטרת ישראל וליחידת להבה בסריקות במאגר. לבקשת הכחות שפעלו בשטח הוקפץ למקום צוות סונאר זק"א המיועד למשימות איתור תת ימיות. החיפושים הופסקו עם איתור גופתו של הנעדר בקרקעית האגם ע"י צוות צוללי יחידת 'להבה' של כב"ה שאיתרו ומשו את הנעדר לשפת האגם, שם קבעו צוותי מד"א את מותו. מתנדבי זק"א מצוות צפון מטפלים בכבוד המת בזירה. אנו משתתפים באבלה של המשפחה".