כתבת חדשות 13 על התקרית החריגה בטיסה: "אירוע משפיל"

נריה קראוס סיפרה בריאיון ל-103FM על התקרית בטיסה אתמול, שבמהלכה נוסעים חרדים ניסו להזיז אותה בין מושבים רק בשל היותה אישה: "ברגע האמת, לא משנה כמה הייתי מוכנה, אלו אירועים משפילים. כשהגעתי למושב שלי ביקש גבר חרדי מבוגר להחליף אותו. אמרתי לא - והוא המשיך ללחוץ. הרגשתי מאוד לא בנוח"

נריה קראוס

נריה קראוס, שליחת חדשות 13 לארצות הברית, צייצה אתמול (שלישי) בטוויטר כי נוסעים חרדים ניסו להזיז אותה בין מושבים בטיסה של חברת "יונייטד איירליינס" - רק  בשל היותה אישה. הבוקר, בריאיון לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, היא סיפרה: "בדרך כלל אלו טיסות רגועות במיוחד, אבל רק נכנסתי למטוס והתחילה הסאגה".

קראוס הוסיפה: "ברגע האמת, ולא משנה כמה הייתי מוכנה, אלו אירועים משפילים. מהרגע הראשון שבו הגעתי למושב שלי, ביקש גבר חרדי מבוגר להחליף את המושב שלי. אני אומרת פשוט לא, והוא ממשיך ללחוץ".

לדברי קראוס, "הוא ביקש שוב ושוב, וזה התחיל להיות לוחץ. הרגשתי מאוד לא בנוח. בהמשך נאמר לי מפורשות שהצעירים שהיו לידו לא היו מוכנים לשבת לידי, לא מוכנים לשבת ליד אישה". לאלו הטוענים כי קראוס דיווחה על התקרית רק מפני שהגברים היו חרדים, היא עונה "מה פתאום. לא מעניין אותי למי יש כיפה ולמי לא. אמרו לי מפורשות כי לא רוצים לשבת לידי כי אני אישה. יש כאן מסע השחרה מחורפן, עם טענות שאני אנטישמית".

בציוץ אתמול כתבה קראוס: "חרדים בטיסה עכשיו מנסים להזיז אותי ממושב למושב - כי אני אישה. 'יונייטד אירליינס', אגב, לא מטפלים בזה. אמרו לי שבגללי הטיסה לא תצא. בושה". עוד כתבה: "איזו תחושת השפלה שהדיילת האחראית של 'יונייטד' - ישראלית דוברת עברית - ניגשת וצועקת עליי שבגללי הטיסה לא תצא". היא הוסיפה כי הדיילת אמרה לה "שאם כן יטוסו, הטיסה תצטרך לעצור בגללי במצרים. תודה לשני גברים ואישה ישראלית מהממים לידי שתמכו בי".

מטוס של חברת יונייטד איירליינס
מטוס של חברת יונייטד איירליינס | צילום: רויטרס

בעקבות הפרסום פנה דניאל עמרם, הנוהג לפרסם תחקירים ברשת, אל הנוסע שישב ליד קראוס בשיחה, לאחר הנחיתה בניו יורק. לדברי הנוסע, הבן שלו היה על הטיסה עם חבר. "שאלתי אותה בנימוס אם היא מוכנה לעבור מושב על מנת שיוכלו לשבת זה לצד זה במהלך הטיסה. הסרתי את הכובע שחבשתי והיא ראתה שיש לי כיפה, אז היא התחילה לשאול אותי אם אני רוצה שהיא תעבור רק משום שהיא אישה. היא החלה לצעוק 'אפליה', מה שגרם לדיילת לבוא ולהזהיר אותה שתהיה מריבה הם יבטלו את הטיסה".

בתגובה לפרסום של עמרם, הבהירה קראוס: "נטען שבסה"כ רצו ששני חברים ישבו יחד, אבל פרקטית היו להם לידי שני מושבים משלהם, ועוד מושב נפרד. כלומר יכלו לשבת שניהם ביחד, אבל לידי. ולא רצו לשבת ליד אישה. למען הסר ספק, נאמר מפורשות שלא רוצים לשבת לידי. לכן החל הלחץ עליי שאעבור מושב. כשאני לא הסכמתי לעבור, המשיכו לחפש, ומצאו אישה שתשב לידי ותאפשר לזוג החברים הצעירים לשבת ליד גבר. בכל פעם שאישה מתלוננת על הדרה תוקפים אותה שהיא נגד היהדות. שקר גס. אין שום קשר בין השפלת נשים ליהדות. מי ראה כובע או לא כובע על הראש של הבנאדם? שקר גס, דיבה ופייק מוחלט".