"איכס, הומואים מסריחים": זוג גייז טוען להומופוביה ב"גולדה"

שון קרייז, מפיק מוזיקלי מוכר, טוען כי עובדת ברשת הגלידריות בסניף בנמל תל אביב גידפה אותו ואת בן זוגו בעת שחלפו במקום אמש: "ירקה לעברנו וצעקה 'איכס, הומואים מסריחים'. היא שכחה שהיא עובדת בתל אביב ב-2023". מ"גולדה" נמסר: "העובדת תוזמן לשימוע, רואים בחומרה כל התנהלות המנוגדת לערכי השוויון, הסובלנות וקבלת כל אדם באשר הוא"

שון קרייז וגלידה "גולדה"
שון קרייז וגלידה "גולדה" | צילום: מתוך פייסבוק. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המפיק המוזיקלי והדי.ג'יי שון קרייז טוען כי הוא ובן זוגו טל קוריאל הותקפו אתמול (רביעי) בעת שעברו סמוך לגלידרייה של רשת "גולדה" בנמל תל אביב - ללא סיבה.

בפוסט שפרסם קרייז בפייסבוק נכתב: "אחת העובדות, סמירה, החליטה לירוק לכיווננו ולצעוק לעברנו 'איכס, הומואים מסריחים'. המנהלת שלה, איה, לא נענתה לבקשתנו לקרוא לה ולהתנצל - ובמקום זה ניהלה עמה שיחת חולין".

עוד כתב קרייז: "סמירה שכחה שהיא עובדת בתל אביב בשנת 2023, ושממש תכף מתחיל חודש הגאווה. תל אביב היא לא מקלט להט"בי, בתל אביב יש עלייה של פי ארבעה במקרים הומופוביים - וכולנו יודעים למה; אבל אנחנו פה ולא הולכים לשום מקום. אז לכל להט"ב שמגיע לסניף, תפגינו לסמירה הרבה אהבה להט"בית. המציאות ההומופובית בארץ ובעיר מתרחבת וזו האחריות שלנו כקהילה להיאבק בזה".

סניף גלידה גולדה בשד' רוטשילד בתל אביב
סניף גלידה גולדה בשד' רוטשילד בתל אביב | צילום: שאטרסטוק

מרשת "גולדה" נמסר בתגובה: "רשת גולדה מלווה במשך שנים רבות את הקהילה הגאה וחרטה על דגלה את ערכי השוויון, הסובלנות וקבלת כל אדם באשר הוא. אנו רואים בחומרה כל התנהלות המנוגדת לערכים אלה. מיד עם קבלת המידע על המקרה פתחנו בבירור אודות נסיבות העניין והעובדת תוזמן לשימוע בנושא על-ידי הזכיין במשרדי הנהלת הרשת".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי אמר כי "זו תקרית הומופובית ואלימה שממשיכה את גל השנאה נגד הקהילה הגאה בחודשים האחרונים. טוב עשתה רשת גולדה שנקטה בהליך מידי נגד העובדת והעבירה מסר של אפס סובלנות ללהט"בופוביה. זו הציפייה שלנו מכל חברה ועסק. בחודשים האחרונים גל הלהט"בופוביה מתגבר, וכפי שהוכחנו אתמול בכנסת והפגנות היום - הקהילה שלנו לא תתן לשנאה הזאת לעבור לסדר היום. אני מזמין את כל מי שחווה להט"בופוביה לפנות למרכז הדיווח של האגודה, לקבל סיוע ולא להתמודד עם זה לבד".