שנתיים אחרי האיחוד: בחזרה לילדים האבודים שאותרו לאחר 50 שנה

בתוכנית "אבודים" יצאה צופית גרנט לאתר את הילדים של מארי פרץ שנחטפו במרוקו. רגע לפני העונה החדשה, שחזרה המנחה הוותיקה את הרגעים שהביאו לבסוף לאיחוד המשפחה. "נפתחה תיבת פנדורה"

זמן צפייה: 11:00

לפני יותר מ-50 שנה נלקחו ממארי פרץ ארבעה מילדיה בטענה שהיא אינה כשירה לגדל אותם. צופית גרנט יצאה לאתר את הילדים החטופים במרוקו ובצרפת במסגרת הסדרה "אבודים", והצליחה לאחד שלושה מהם עם האם, ועם שניים מילדיה - שמעולם לא איבדו תקווה. "כשיצאנו לטפל בסיפור הזה - נפתחה תיבת פנדורה", סיפרה גרנט.

במשך 20 שנה פרץ דפקה על דלתות הקהילה היהודית בבקשה לעזרה ולאיתור ילדיה, עד שהתייאשה ועלתה לישראל עם בעלה, בנה ובתה הצעירים, שהכירו את אחיהם הגדולים רק מסיפורים. ממסמכי הקהילה עולה כי האחים האבודים חיו בכל הזמן הזה בישראל, 40 דקות נסיעה מאמם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"נעמה יששכר נמצאת בסיוט": כך נראים החיים בכלא הרוסי

משהו קטן וטוב: הצעירות שמקדמות את שבילי הטיולים בעוטף עזה

דקה אחר דקה: כך חוסל פרקליטו של העבריין אסי אבוטבול

אבודים במרוקו - מפגש האם עם הילדים
אבודים במרוקו - מפגש האם עם הילדים

לפי המסמכים, ילדיה האבודים של פרץ אומצו על ידי משפחה יהודית משטרסבורג ועלו בנעוריהם לישראל. בתיק האימוץ שהיה גנוז חמישה עשורים התגלה כי לפני שהגיעו לביתם החדש הם עברו התעללות אצל משפחות אומנה מוסלמיות במרוקו, אך בדיעבד הסתבר שכל זה היה רק סיפור שנועד להצדיק את מסירתם על ידי הקהילה היהודית למשפחות המאמצות.

מעט סיפורים הצליחו לקומם ולרגש את המנחה הוותיקה כמו סיפור ילדי משפחת פרץ האבודים. לדבריה, היא חוותה "סוג של קריסה, שמחתי שמצאתי אותם, מצד שני אין סליחה ואין כפרה - לעולמי עד". כעת, יוצאת גרנט וציוותה בעקבות ילדה ישראלית שאבדה ביפן לפני 30 שנה, אולי גם הפעם בני המשפחה המעורבים יקבלו את התשובות לשאלות הקשות והבלתי פתורות.