ירון לונדון עורר סערה: "ערבים הם פראי אדם"

המגיש הוותיק אמר בתוכניתו "גאולה ולונדון" ב"כאן 11", כי "הם רוצחים גם את עצמם, זאת התרבות שלהם". מהתאגיד נמסר: "אמירה אומללה של פרובוקטור עול ימים, דורשים התנצלות עד מחר בחצות"

זמן צפייה: 01:20

מגיש הטלוויזיה הוותיק ירון לונדון עורר שוב סערה, כשאמר היום (שני) "אני מקבל את העמדה שהערבים הם פראי אדם". את הדברים אמר בתוכנית "גאולה ולונדון", אותה הוא מגיש ב"כאן 11" לצידה של העיתונאית גאולה אבן סער.

הדברים נאמרו במסגרת דיון על הסדרה "הנערים", שעלתה בארץ בשיתוף פעולה בין "קשת" ו-HBO לפני שבועיים. הסדרה עוסקת ברצח נער פלסטיני המבוצע כתגובה לחטיפה ולרצח של הנערים יעקב נפתלי פרנקל, גיל-עד שער, ואייל יפרח. עד כה שודרו שלושה פרקים ועוררו סערה, שהתעצמה עם פוסט שכתב בטוויטר בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, בו טען כי הסדרה היא ביזיון ופיגוע הסברתי, לדבריו, שביצעה חברת "קשת" לישראל.

לכתבות נוספות בנושא >>

ירון לונדון בתגובה לסערה שעורר: "זו לא הייתה תקיפה מינית"

ירון לונדון הודה בשידור: נגעתי בחזה של אישה זרה במעלית

"אישה - לא רכוש": אלפים השתתפו בצעדת השרמוטות בתל אביב

ירון לונדון
ירון לונדון | צילום: ''כאן 11''

תוך כדי הדיון, שהתקיים עם הפובליציסטית והסופרת גלית דיסטל-אטבריאן ועיתונאי "הארץ" גדעון לוי, טען ירון לונדון כי רצח הוא חלק אינטגרלי בתרבות הערבית. לדבריו, הערבים "לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה. הבט ימינה, שמאלה, קדמה מזרחה ומערבה – ערבים טובחים בערבים".

בעקבות דברים של לוי התייחס לונדון גם לפלסטינים: "אני מדבר על התרבות הערבית, והפלסטינים אינם אחרים, זאת התרבות". לדבריו, "זה לא מעניין כי זה קורה כל הזמן. אבל כשיהודי רוצח ערבי אנחנו שואלים את עצמנו אם אנחנו מפלצות, וכשיהודי בארץ רוצח ילד ערבי אני מתבייש".

מ"כאן 11" נמסר בתגובה: "מדובר באמירה אומללה של פרובוקטור עול ימים ולא של אושיית תרבות. מצפים ממר לונדון להתנצל על האמירה עד מחר בחצות היום".


בסערה הקודמת שעורר, הודה לונדון בשידור חי כי נגע בחזה של אישה זרה במעלית. "פעם נכנסתי למעלית והייתה שם אישה, עורכת דין, והיינו לבד", סיפר אז לונדון. "תוך כדי הנסיעה היא נגעה לי בבטן ואמרה לי 'לונדון, מה זה?', אז אני הנחתי את היד על השד שלה ואמרתי לה: 'גם זה כבר לא מה שהיה'". יום למחרת הגיב לונדון לסערה שעורר, וטען כי זו לא הייתה תקיפה מינית. "במקרה הזה לא היה לשד שום משמעות מינית, תפקיד השד מותנה במבט הגברי", אמר בזמנו. "להתנהגותי לא הייתה שום משמעות. זאת לא הייתה תקיפה מינית. כך הייתי עושה גם לגבר".

יו״ר העבודה-גשר עמיר פרץ התייחס להתבטאותו של לונדון: "זו חציית גבול. מדובר בהתבטאות אומללה וחסרת אחריות שלא צריכה להימצא בשיח הציבורי ובוודאי לא במרקע. עליו להתנצל". עוד מסר פרץ: "מקומה של גזענות מחוץ למרקע, מחוץ לשיח ומחוץ לחיינו. צר לי שירון לונדון מגבה את הרוח הגזענית שמגיעה מבלפור"