180 עצורים בהתפרעויות בארץ; המשטרה נערכת לכמה ימי עימותים

מהומות במהלך הלוויית הצעיר הערבי שנורה למוות על ידי יהודי בלוד: אבנים הושלכו לעבר שוטרים, שניים מהם נפצעו קל. קטנוע משטרתי הוצת. עימותים בין יהודים לערבים סמוך לאוניברסיטת באר שבע

זמן צפייה: 01:56

המצב הביטחוני הרגיש מורגש גם ברחבי הארץ, והיום (שלישי) נמשכו המהומות מצד צעירים ערבים. עד כה נעצרו כ-180 מתפרעים ברחבי הארץ, ובמשטרה נערכים למספר ימים של עימותים ומתגברים נוכחות של 800 שוטרים שמשרתים בתפקיד עורפי.

בלוד, נרשמו התפרעויות במהלך הלוויית הצעיר שנהרג מירי של גבר יהודי אתמול בעיר. אבנים הושלכו לעבר שוטרים, שניים מהם נפצעו קל. קטנוע משטרתי הוצת, המשטרה משתמשת באמצעים לפיזור הפגנות. המתפרעים שרפו אוטובוס וכמה כלי רכב.

אוטובוס שהוצת במהלך מהומות בלוד
אוטובוס שהוצת במהלך מהומות בלוד

אחד הצעירים שהשתתף במהומות אמר לחדשות 13: "אנחנו נשארים פה, אם מישהו רוצה לבוא נגדנו - לא נוותר לו. רוצים מלחמה? אין בעיה. אנחנו לא מפחדים. זו המדינה שלנו. אנחנו סוחבים את התסכול הזה מאז שנולדנו, ככה גדלנו. אני לא יודע אם יש איך לעצור את זה אחרי שזה התחיל, זה הולך להיות ככה כל ערב, נראה להם שאנחנו לא מוותרים".

ביפו התקיימה מחאה אלימה שכללה השלכת אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. שניים מהם נפגעו וקיבלו טיפול רפואי. חשוד אחד נעצר בחשד למעורבות בתקיפת שוטרים והוא נלקח לחקירה.

התפרעויות בהלוויית הצעיר הערבי שנהרג מירי יהודי בלוד
התפרעויות בהלוויית הצעיר הערבי שנהרג מירי יהודי בלוד | צילום: דוברות המשטרה

בבאר שבע התעמתו ערבים ויהודים סמוך לאוניברסיטה שבעיר. בכפר סמוך לעפולה נעצר נער בן 15 לאחר שהוריד את דגל ישראל מבניין המועצה. אתמול, נעצרו בצפון 67 חשודים, מעצרם של 37 מהם הוארך בכמה ימים.