עדיין איתנו: כלבת הים יוליה נצפתה באזור חוף פלמחים

כלבת הים הנזירית נצפתה כשעלתה מספר פעמים אל חוף הים הסמוך לקיבוץ פלמחים, כשפעם אחת נאלצה לשוב אל המים לאחר שנבהלה ממספר נערים שרצו לקראתה. "יוליה עלתה לחוף לנוח, העובדה שחזרה למים מהר מצביע על כך שמצבה הגופני טוב"

זמן צפייה: 00:26

יוליה עדיין כאן: כלבת הים הנזירית נצפתה היום (שבת) לקראת השעה 12:00 באזור הגן הלאומי חוף פלמחים. פקח רשות הטבע והגנים שקיבל את הדיווח עשה את דרכו למקום, יחד עם אנשי עמותת דלפיס. לפי תיעוד שהגיע, יוליה ניסתה לעלות אל חוף הים רגע לפני שחבורת נערים רצו לקראתה וגרמו לה לברוח חזרה אל המים. זמן קצר לאחר מכן נצפתה כשהיא עולה אל חוף היום, באזור מעט דרומי יותר. לאחר מכן שבה אל המים פעם נוספת.

לדברי ד"ר מיה אלסר מדלפיס, מנהלת מחקר כלבי הים הנזיריים הים־תיכוניים בישראל, "יוליה עלתה לחוף לנוח, מה שהתאפשר בסופו של דבר הודות לכך שאנשים שמרו על מרחק. העובדה שחזרה למים כל כך מהר מצביעה על כך שמצבה הגופני טוב".

יוליה כלבת הים
יוליה כלבת הים | צילום: גידי אלון

כלבת הים יוליה
כלבת הים יוליה | צילום: גידי אלון

בעמותה שבים ומזכירים את החשיבות בהתנהלות נכונה ליד כלבת הים, במידה ונתקלים בה. מדובר בחיית בר, ולכן יש לשמור ממנה מרחק ולא להפריע לה. בנוסף, יש לדווח לדלפיס או לרשות הטבע והגנים. מותר ורצוי לצלם תמונות וסרטונים ממרחק, אך לאא פלאש, ולהרחיק בעלי חיים במידה והגעתם עם כלב.