סיפורו של האיש הקטן שמגשים את עצמו בגדול: "צריך רק לרצות"

קומתו הנמוכה של איתן עמרם לא מנעה ממנו להשיג קריירה ארוכה בהייטק או בעריכת דין. בזמן שרבים מסתכלים עליו מלמעלה, הוא עובד קשה בשביל לעמוד ביעדים שלו וכבר מכוון למטרה הבאה - הכנסת

זמן צפייה: 10:45

הרזומה של עו"ד איתן עמרם הוא מרשים במיוחד - הוא פיתח מספר תוכנות טכנולוגיות פורצות דרך, הגיש כ-50 הצעות חוק, הקים חמש עמותות ומכון מדעי לקידום שוויון חברתי עבור בעלי מוגבלויות ושותף בכיר במשרד עורכי דין. עם זאת, זה לא הכול - עמרם הוא גם יושב ראש משותף באגודה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות, יושב ראש משותף בפורום למשפט, מדע וטכנולוגיה, מרצה באקדמיה, דירקטור בחברת "אקולוגיה לקהילה מוגנת" וסופר. בקיצור, הוא מסוג האנשים שיש להם זווית הסתכלות ייחודית על החיים שגורמת לכל דבר להיראות קטן לידם. "אדם שחי בעולם הזה ללא מטרות, לא יצליח להגשים אותן", אמר עמרם.

על אף שהוא נראה נמוך קומה, עמרם כלל לא היה אמור להיות כזה, אלא מדובר בתוצאה של תאונה שהתרחשה לו בילדותו: "הייתי בן ארבעה חודשים. אבי הוציא אותי למרפסת ומשום מקום העגלה החלה להתגלגל במורד המדרגות והתהפכה כשאני הייתי שכוב על הרצפה", סיפר עמרם. הפגיעה שנגרמה בגבו הרך יצרה עיוות בעמוד השדרה שלו שמנע ממנו מלהתפתח באופן תקין. "לאדם נורמטיבי, לעומתי, יותר קל", סיפר עמרם בעודו משתף את הקשיים שהוא חווה ביומיום: "שלושה צעדים שלי הם צעד אחד של אדם רגיל. אני מתקשה בפתיחת דלתות, בכניסה לכל מיני מקומות. אפילו חיישנים בדלתות אוטומטיוטת לא מזהים אותי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ההיסטוריה מלמדת: לחיסול בכירים יש השפעה משמעותית | פרשנות

"זב ומצורע";"האיש המסוכן ביותר": עימות בין סמוטריץ' לליברמן

"תגיד שלום, ביבי": בן התשע שפגש את נתניהו • תיעוד

עו''ד איתן עמרם
עו''ד איתן עמרם | צילום: חדשות 13

בעקבות הקשיים הללו שמלווים אותו, עמרם שם לו למטרה לקדם את מעמדם של מי שמתמודדים עם בעיות דומות. אולם, הפעם הראשונה שעמרם בן ה-60 הציב לעצמו מטרה כלשהי הייתה הרבה לפני. "בגיל 16, בזמן שישבתי על המדרגות מהן נפלתי ושגרמו למצב שלי, החלטתי שאני רוצה לממש את עצמי והצבתי לי שלוש מטרות", אמר עמרם והוסיף: "אמרתי שבגיל 23 אני רוצה לקנות רכב מפואר, בגיל 27 אני רוצה לקנות דירה, ובגיל 30, אחרי שכבר יהיה לי את הכול, רציתי להתחתן". בפועל, כשהיה בן 23, הוא נכנס לסוכנות "ב-מ-וו" ויצא משם עם רכב ספורט. בגיל 27 הוא קנה דירת חמישה חדרים ברמת גן, וכשהיה בן 30, הוא פגש את אילנה, לה הוא נשוי עד היום ולהם שלושה ילדים.

עכשיו, בעשור השישי לחייו, כשנדמה שעם רשימת ההישגים שלו הוא ירשה לעצמו לנוח, עמרם דווקא מסמן לו את מטרתו ההבאה - להכנס לפוליטיקה מטעם מפלגת "הליכוד": "אני חושב שזה המקום שבו אני אוכל להשפיע", אמר עמרם. כשנאל לגבי זה שחברי הליכוד הצביעו נגד העלאת קצבאות הנכות ביולי האחרון, ענה עמרם כי "יש משמעת קואליציונית, ובמשמעת הזאת אתה צריך להתאים את עצמך לפי הדרך". על אף שרק בהמשך נוכל לדעת האם הוא הגיע לכנסת או לא, מבחינתו מדובר רק בשאלה של רצון: "אדם צריך רק לרצות. תציב לך את המטרות האלה, תהדהד אותן והן יתגשמו אחת לאחת", סיכם עמרם.