בתום מאבק במחלת הסרטן: הלכה לעולמה ליאורה, אימה של נועה ארגמני

פחות מחודש אחרי שבתה חולצה מהשבי בעזה, בית החולים איכילוב הודיעה על פטירתה של ליאורה ארגמני בגיל 61, בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן. מהמרכז הרפואי נמסר: "העבירה את ימיה האחרונים לצד בתה נועה ולצד משפחתה הקרובה"

זמן צפייה: 01:25

בית החולים איכילוב בתל אביב הודיע הבוקר (שלישי) על פטירתה של ליאורה ארגמני, אימה של נועה ארגמני שנחטפה לעזה וחולצה ע"י כוחות הביטחון לפני פחות מחודש, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בת 61 הייתה במותה, הלווייתה תתקיים הערב בשעה 18:00 בבית העלמין החדש בבאר שבע.

מבית החולים נמסר: "המרכז הרפואי ת״א איכילוב מודיע בצער על פטירתה של ליאורה ארגמני לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. ליאורה ז"ל העבירה את ימיה האחרונים לצד ביתה נועה שחזרה מהשבי ולצד משפחתה הקרובה. אנו מעבירים את בקשת המשפחה לכבד את פרטיותם בשעות קשות אלו. אנו משתתפים בצער משפחת ארגמני. יהי זכרה ברוך".

ממטה המשפחות נמסר: "מטה המשפחות מרכין ראש בצער עמוק על פטירתה של ליאורה ארגמני, אימה של החטופה ששוחררה, נועה ארגמני. ליאורה נאבקה במחלת הסרטן במשך תקופה ארוכה ובזמן שנועה הייתה בשבי סיפרה כי משאלתה האחרונה היא לראות את בתה לפני מותה. בימים האחרונים זכתה להיות לצד בתה נועה ולצד בני משפחה נוספים. יהי זכרה ברוך".

ליאורה ארגמני
ליאורה ארגמני

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, מסר: "במשך חודשים הייתה ליאורה ארגמני לסמל - לכך שאין זמן. לחטופים, ולמי שמחכים להם בבית. ‏בשיחותיי עם יעקב, אביה של נועה, הוא ביקש שנעשה הכל כדי שליאורה ונועה יזכו להיפגש שוב, ולו פעם אחת. אחרי מבצע ארנון כולנו התרגשנו, עבור נועה שתזכה לראות שוב את אמא - אבל גם עבור ליאורה, שזכתה להתאחד שוב עם בתה, לפני שתעזוב את העולם. הבוקר, הלב כואב עם קבלת הבשורה על מותה. אני מבקש לשלוח תנחומים לנועה, ליעקב ולמשפחה כולה. יהי זכרה ברוך. ‏לא נשכח ולא ננוח מהחובה המוסרית לפעול לחזרתם של כל 120 החטופים אל משפחותיהם, שמחכות להם כבר 270 ימים".

יו"ר השדולה למען החטופים, ח"כ שלי טל מירון, מסרה: "ליאורה ז"ל, היית אמא לביאה שנלחמה על החזרת בתה מהשבי ועל חייך בו זמנית. הבוקר הלכת לעולמך אחרי מאבק ממושך. מקווה שחזרתה של נועה נתנה לך מעט רגעי חסד וסיפקה מעט נחת. הלוואי שהיה לכן עוד זמן ביחד. אני מחבקת את נועה ובני משפחתה, שלמדנו כולם כל עם ישראל להכיר, המתמודדים עם הטרגדיה הבלתי נתפסת, ומייחלת לבשורות טובות עבורם, ועבור כל עם ישראל. יהי זכרה ברוך".

נועה ארגמני
נועה ארגמני | צילום: מטה משפחות החטופים

בשבת האחרונה דיברה נועה ארגמני לראשונה מאז חולצה ב"מבצע ארנון" ממחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה לצד שלושה חטופים נוספים, בסרטון שהוקרן בהפגנה למען החטופים בתל אביב. "בתור ילדה יחידה להורים שלי, בתור ילדה לאמא אשר חולה במחלה סופנית, הדבר שהכי העסיק אותי בשבי זה הדאגה להורים שלי", אמרה נועה, "זאת זכות גדולה להיות פה, אחרי 246 יום בשבי חמאס. זכות גדולה להיות לצד אמא שלי, אחרי שמונה חודשים של אי-ודאות, וזכות גדולה לראות את ההורים שלי מוקפים בכל כך הרבה אנשים טובים".

"אני רוצה להודות לכוחות הביטחון ולצבא שלנו, החיילים, אנשי המילואים, הכוחות המיוחדים ולכל מי שלקח חלק במבצע החילוץ וסיכן את חייו על מנת שאוכל לחזור הביתה", הוסיפה, "אני משתתפת בצער משפחתו של ארנון זמורה, שנפל בעת מבצע החילוץ שלי ושל שלושה חטופים נוספים. ליבי עם משפחתו. ארנון הוא גיבור ישראל ובזכותו אנחנו כאן".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2406292004' autoplay='0' credit='' desc='נועה ארגמני מדברת לראשונה' poster='' kid='1_y20039ug' duration='125']

עוד היא אמרה: "תודה ענקית למשפחה ולחברים ולכל מי שהשמיע את הקול שלנו בזמן שלא יכולנו לדבר. תודה לכל האנשים הנפלאים שתמכו במשפחה שלי בזמנים הקשים, לכל מי שתרם שהתפלל ושנתן מעצמו בתקופה הארוכה הזו. מאוד מרגש לחזור הביתה ולשמוע על כל האנשים הטובים שעזרו ותמכו. אני אנצל את המעמד הזה בשביל להזכיר שיש עוד 120 חטופות וחטופים בשבי חמאס, וביניהם אבינתן אור, בן זוגי ממנו הופרדתי ברגע החטיפה".

"אמנם אני נמצאת בבית עכשיו, אך אי אפשר לשכוח את החטופות והחטופים שנמצאים בשבי החמאס וצריך לעשות הכל על מנת שנוכל להחזיר אותם הביתה. אני מאחלת לכולנו ימים שקטים יותר, שנהיה מוקפים במשפחה וחברים, באנשים טובים, ובעיקר שנדע לאהוב ולא לשנוא".

נועה ארגמני רגעי המפגש של החטופים שחולצו עם משפחותיהם בבי"ח שיבא
נועה ארגמני עם אביה אחרי שחולצה מהשבי | צילום: דובר צה"ל

נועה ארגמני, בת 26 מבאר שבע, נחטפה ממסיבת ה"נובה" באזור רעים בבוקר 7 באוקטובר, לצד בן זוגה אבינתן אור, שעדיין בשבי. סרטון החשיפה שלה, שפורסם כבר באותו בוקר, הפך לאחד מסמלי המלחמה, ותמונתה הפכה מוכרת בכל העולם. ביום שבת, 8 ביוני, אחרי 246 בשבי, היא חולצה במבצע של הימ"מ בשיתוף שב"כ וצה"ל.