בהוראת הרבנים: שליחת חב"ד בקטמנדו לא תשתתף בטקס המשואות

חני ליפשיץ הודיעה שלא תשיא משואה ביום העצמאות ה-72, לאחר שקיבלה הנחייה מבית דין רבני חב"ד, המתנגדים לשיתוף פעולה עם רבים מסמלי הציונות, לבטל את השתתפותה

זמן צפייה: 02:03

שליחת חב"ד לקטמנדו, חני ליפשיץ, הודיעה היום (חמישי) שלמרות שנבחרה, לא תשיא משואה ביום העצמאות ה-72. זאת לאחר שנדרשה לעשות זאת על ידי בית דין רבני חב"ד.

"אין הדבר תלוי בי", כתבה. "נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות, ואין ביכולתי להיכנס אל אש המחלוקת. הודעתי על כך בצער לשרה מירי רגב היקרה ולצוות המקסים של מרכז ההסברה. הודיתי להם על שראו בבית חב"ד קטמנדו חלק מאותם אלה האחראים על החיבורים בחברה הישראלית".

ליפשיץ נבחרה כמייצגת של בתי חב"ד ברחבי העולם ולא על פועלה האישי, ולכן אין ביכולתה להשתתף כמייצגת בתי חב״ד שכן האדמו"ר הרבי מלובביץ' התנגד לטקסי יום העצמאות והמנון המדינה.

מאגודת חסידי חב"ד נמסר: "הסמכות לאישור ההשתתפות באירועים ציבוריים מטעם חב"ד באה"ק, היא בידי אגודת חסידי חב"ד, ובראשם בית דין רבני חב"ד, כפי הוראת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. תנועת חב"ד, שמפעילה אלפי מוסדות ובתי חב"ד של שליחים מסורים, חייבת לפעול אך ורק על פי הפרוטוקול והסדר שהטמיע בה הרבי בעצמו, וכל עקיפה של הסדר הנ"ל, עלולה לפגוע בעבודה הנפלאה והחשובה שנציגי חב"ד ברחבי העולם עושים מידי יום ביומו. אנו מודים לצוות בראשותה של השרה מירי רגב על הרצון להעריך את העבודה המרשימה שנעשית בכל העולם כדי לחבר את כל גווני עם ישראל, ונמשיך לעשות ככל יכולתנו כפי שציווה עלינו הרבי לאורך כל השנים".

המכתב שקיבלה חני ליפשיץ מחב''ד, המורה לה שלא להשתתף בטקס יום העצמאות | צילום: חדשות 13

לפני 20 שנה הקימה חני ליפשיץ יחד עם בעלה את בית חב"ד בקטמנדו, ומאז המקום משמש כבית חם עבור עשרות אלפי ישראלים ויהודים מכל רחבי העולם. "ליפשיץ מסמלת את הערבות ההדדית, את הכנסת האורחים החמה ואת אהבת ישראל, המאפיינות את מלאכת הקודש של בתי חב"ד בעולם. לצד היותו מגדלור של חסד, בית חב"ד בקטמנדו הוא מקום מפגש לשלל גווניה של החברה הישראלית ונווה מדבר של רווח והצלה לכל נזקק", נמסר ממשרד התרבות, לאחר שהודיע שליפשיץ נבחרה להשיא משואה.

במשרד התרבות הסבירו כי "חני מביאה לידי ביטוי באורח מעורר הערצה את חזונו של הרבי מלובביץ' זצ"ל ואת ידם המושטת של בתי חב"ד ברחבי העולם בכל שעה לסייע בשגרה ובחירום. פעילותם של בתי חב"ד בעולם, המשמשים 'חוף מבטחים' לכל יהודי בעולם בימים שבשגרה וכל שכן בימים אלה של התמודדות עם מגפת הקורונה - ראויה לכל שבח".